کد مطلب: 

191900
رییس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس نهم در گفت‌وگو با سیتنا:

شبکه‌ی ملی اطلاعات، یک سرمایه‌گذاری سودده در زمینه‌‌های امنیتی و اقتصادی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از دولت انتظار می‌رود که با جدیت بیشتری از اینترنت ملی حمایت کند و اعتبارات ویژه‌ای را به این امر اختصاص دهد.
شبکه‌ی ملی اطلاعات، یک سرمایه‌گذاری سودده در زمینه‌‌های امنیتی و اقتصادی است

"حسین گروسی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، در ارزیابی از وضعیت پیشرفت شبکه‌ی ملی اطلاعات، ضمن اشاره به این موضوع که تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه‌ی شبکه ملی اطلاعات سازنده، اما ناکافی است، اظهار داشت: شبکه‌ی ملی اطلاعات یکی از ضروریات کشور ما‌ست، زیرا زندگی امروز ما با اینترنت گره خورده است و اگر به هر دلیلی نقطه‌ی اتصال‌مان با اینترنت را از دست دهیم، قطعا به مشکلات زیادی دچار خواهیم شد و شبکه‌ی ملی اطلاعات می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

اینترنت ملی نه تنها حافظ اطلاعات کشور است، بلکه می‌تواند در زمینه‌ی تجارت الکترونیک نیز مفید واقع شده و در مواردی باعث صرفه‌جویی در وقت نیز شود.

وی در ادامه گفت: ملی شدن اینترنت به معنای قطع ارتباط با سیستم اطلاعات بین‌المللی
نیست؛ چرا که ما در گذشته به دلیل حضور جاده‌ی ابریشم یکی از گذرگاه‌های اصلی تجارت بودیم و هم اکنون نیز با وجود شبکه‌ی ملی اطلاعات می‌توانیم در نقش ترانزیت ارتباطی ظاهر شویم و در راستای ارتباطات، جایگاه ویژه‌ای برای کشور به وجود آوریم.

گروسی خاطرنشان کرد: از دولت انتظار می‌رود که با جدیت بیشتری از اینترنت ملی حمایت کند و اعتبارات ویژه‌ای را به این امر اختصاص دهد؛ زیرا شبکه‌ی ملی اطلاعات، یک سرمایه‌گذاری سودده در زمینه‌‌های امنیتی و اقتصادی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-16 15:41

افزودن دیدگاه جدید