کدخبر :294647 پرینت
25 اردیبهشت 1403 - 09:15

بررسی ترافیک اینترنت دستگاه‌های تلفن همراه در سال ۲۰۲۴ با نگاهی به توسعه شبکه 5G

با بررسی جدیدترین آمار درمی‌یابیم که نرخ نفوذ کاربران اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه حداقل در ۲۰ کشور در سراسر جهان بالای ۹۰ درصد است و در ۳۲ کشور از مرز ۸۵ درصد عبور کرده‌اند. در همین راستا ترافیک اینترنت همراه با راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه (5G) افزایش یافته است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیارد اتصال 5G در سراسر جهان وجود داشته باشد. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود چین بیش از سه برابر هر کشور دیگری اتصال 5G داشته باشد و در واقع، طبق پیش بینی‌ها، چین به تنهایی اتصالات 5G بسیار بیشتری نسبت به مجموع آمریکا، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، انگلستان، فرانسه و کانادا خواهد داشت.

متن خبر

به گزارش سرویس ترجمه سیتنا به نقل از سایت explodingtopics، استفاده از اینترنت و استفاده از تلفن همراه برای میلیاردها نفر، به جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره تبدیل شده است. در واقع، برای بسیاری از افراد این دو اکنون دست به دست هم به پیش می‌روند.

با در نظر گرفتن دنیای جدیدی که در آن «اولویت با موبایل» است، در این مقاله آمارهای جالبی از وضعیت فعلی ترافیک وب‌سایت از دستگاه‌های تلفن همراه در سال ۲۰۲۴ آورده شده است.

آمار استفاده از اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه

  • بیش از ۶۰ درصد از ترافیک وب‌سایت‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه است.
  • ۹۲.۳ درصد از کاربران اینترنت با استفاده از تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند.
  • تقریباً ۴.۳۲ میلیارد کاربر فعال اینترنت موبایل وجود دارد.
  • آفریقا بالاترین سهم ترافیک اینترنت را از دستگاه‌های تلفن همراه دارد - یعنی ۶۹.۱۳ درصد.
  • تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیارد اتصال 5G در سراسر جهان وجود خواهد داشت.

چه درصدی از ترافیک اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه است؟

تا آوریل ۲۰۲۴، افرادی که از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، ۶۰.۲۸ درصد از کل ترافیک وب سایت‌ها را تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۱۱، این رقم ۶.۱ درصد بود و در سال ۲۰۱۵، این رقم به ۳۷.۲ درصد افزایش یافت.

درصد افرادی که از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، سال به سال افزایش یافته است. سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ اولین باری بود که ترافیک موبایل از ترافیک رایانه‌های رومیزی پیشی گرفت.

[node:title]

در زیر، نگاهی اجمالی به سهم ترافیک اینترنت موبایل در هر سه ماهه اول از سال ۲۰۱۵ به بعد خواهیم داشت:

[node:title]

در طول پنج سال گذشته، میزان ترافیک وب‌سایت‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه کمی نوسان داشته است. با این حال، یک روند صعودی ثابت وجود داشته است.

افراد در زمان‌های مختلف با استفاده از دستگاه‌های مختلف به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. یک نظرسنجی اخیر از استفاده از اینترنت، آن‌ها را به ۱۰ دسته (که برخی از آن‌ها همپوشانی دارند) تقسیم کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که حدود ۹ از  هر ۱۰ نفر (۹۲.۳ درصد) از کاربران اینترنت با استفاده از نوعی تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند.

[node:title]

در مقایسه، ۶۵.۶ درصد از لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی سنتی‌تر استفاده می‌کنند.

[node:title]

در اینجا تجزیه و تحلیل کامل یافته‌ها آمده است:

[node:title]

ترافیک داده همراه از سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به صورت سه ماهه نسبت به سه ماهه افزایش یافته است.

میزان متوسط ​​داده همراه ماهانه که توسط یک تلفن هوشمند معمولی در سراسر جهان مصرف می‌شود، از ۹.۶۸ EB در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به ۱۳۳.۶۸ EB در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

در اینجا نحوه تغییر ترافیک داده شبکه تلفن همراه در طول زمان با احتساب میانگین ماهانه ترافیک جهانی داده شبکه تلفن همراه (بارگذاری و دانلود) به اگزابایت، آمده است:

[node:title]

همانطور که گفته شد، سیستم عامل اندروید با سهم ۶۹.۷۴ درصد بر ترافیک وب موبایل سلطه دارد. به همراه اپل (با سهم ۲۹.۵۸ درصد)، این دو شرکت تقریباً ۹۹.۳۲ درصد از کل ترافیک وب موبایل را تشکیل می‌دهند.

در اینجا جزئیات سهم ترافیک وب موبایل آورده شده است:

[node:title]

استفاده از اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه بر اساس منطقه

انجام امور رایانه‌ای به شکل سیار یکی از مهم‌ترین ترندهای فناوری قرن بیست و یکم به شمار می‌روند. با این حال، در سراسر جهان، میزان استفاده از ترافیک اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه بسیار متفاوت است.

آفریقا منطقه ای با بالاترین سهم ترافیک اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه است (۶۹.۱۳ درصد). در مقابل، اقیانوسیه کمترین محوریت را بر تلفن همراه در استفاده از اینترنت دارد (۳۹.۵۱ درصد).

[node:title]

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آخرین داده‌ها خواهیم داشت:

[node:title]

در سطح جهان، سودان با ۸۳.۹۲ درصد بالاترین سهم ترافیک اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه را داراست.

[node:title]

در میان کشورهای مورد بررسی، روسیه با ۳۰.۲ درصد کمترین سهم ترافیک اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه را دارد و اکثر شهروندان آن از طریق رایانه‌های رومیزی به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. پس از روسیه، پرتغال (۳۴.۱۲ درصد) و کانادا (۳۷.۷۱ درصد) به ترتیب کمترین میزان استفاده از اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه را دارند.

در ادامه لیستی از ۴۰ کشور برتر و پایین تر بر اساس سهم ترافیک اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه آورده شده است:

آفریقا

  • نیجریه - ۸۱.۴۳ درصد
  • آفریقای جنوبی - ۷۲.۵۹ درصد
  • مصر - ۶۷.۶۶ درصد
  • مراکش - ۵۲.۵۱ درصد

آسیا

  • هند - ۷۵.۹۶ درصد
  • عربستان سعودی - ۷۰.۸۲ درصد
  • هنگ کنگ - ۴۲.۲۷ درصد
  • روسیه - ۳۰.۲ درصد

آمریکای جنوبی

  • آرژانتین - ۵۷.۱۴ درصد
  • برزیل - ۴۹.۴۹ درصد

اروپا

  • ایرلند - ۵۸.۱ درصد
  • لهستان - ۵۳.۰۵ درصد
  • پرتغال - ۳۴.۱۲ درصد
  • روسیه - ۳۰.۲ درصد (در هر دو لیست اروپا و آسیا ذکر شده است)

آمریکای شمالی

  • مکزیک - ۵۲.۸۸ درصد
  • آمریکا - ۴۷.۵۷ درصد
  • کانادا - ۳۷.۷۱ درصد

اقیانوسیه

  • نیوزلند - ۴۱.۴۸ درصد
  • استرالیا - ۴۰.۶۴ درصد

اگر از زاویه‌ای متفاوت به آمار استفاده از اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه نگاه کنیم، درمی‌یابیم که نرخ نفوذ کاربران اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه حداقل در ۲۰ کشور در سراسر جهان بالای ۹۰ درصد است. همچنین در مجموع ۳۲ کشور از مرز ۸۵ درصد عبور کرده‌اند. نرخ نفوذ اینترنت با دستگاه‌های تلفن همراه در ایالات متحده آمریکا ۸۴.۳۷ درصد می‌باشد.

در اینجا لیستی از ۱۰ کشور برتر بر اساس نرخ نفوذ کاربران اینترنت با تلفن همراه آورده شده است:

[node:title]

قابل انتظار است که ۸ مورد از ۱۰ کشور برتر از نظر سرعت اینترنت با تلفن همراه، در ۲۵ کشور برتر از نظر نفوذ اینترنت با تلفن همراه نیز قرار دارند:

[node:title]

فعالیت‌های انجام‌شده با دستگاه‌های تلفن همراه

به گزارش سیتنا، با پیشرفت فناوری، موارد استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه نیز گسترش یافته است. امروزه از دستگاه‌های تلفن همراه برای سرگرمی، تجارت الکترونیک، مدیریت مالی، جلسات کاری و موارد دیگر استفاده می شود.

با این حال، طبق یک نظرسنجی اخیر، رایج ترین استفاده از دستگاه تلفن همراه بازی است. در واقع، ۶۸ درصد از افراد این نظرسنجی گزارش داده‌اند که روی گوشی خود بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند.

[node:title]

در اینجا لیستی از ۱۶ مورد از رایج‌ترین کارهایی که افراد با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود انجام می‌دهند، آورده شده است:

[node:title]

با نگاهی به جدول بالا، واضح است که تجارت الکترونیک یکی از محبوب‌ترین موارد استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه است. در واقع، بیش از نیمی از جمعیت آنلاین (۵۵.۴ درصد) به احتمال زیاد در ماه گذشته چیزی را به صورت آنلاین با دستگاه تلفن همراه خود خریداری کرده‌اند.

[node:title]

۱۱ کشوری که نسبت خریداران آنلاین با تلفن همراه در آنها از میانگین جهانی بالاتر است، به شرح زیر است:

[node:title]

آمار پذیرش نسل پنجم اینترنت همراه (5G)

ترافیک اینترنت همراه با راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه (5G) افزایش یافته است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیارد اتصال 5G در سراسر جهان وجود داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود چین بیش از سه برابر هر کشور دیگری اتصال 5G داشته باشد. در واقع، طبق پیش بینی‌ها، چین به تنهایی اتصالات 5G بسیار بیشتری نسبت به مجموع آمریکا، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، انگلستان، فرانسه و کانادا خواهد داشت.

در اینجا پیش‌بینی اتصالات 5G هر کشور در سال ۲۰۲۵ آمده است:

[node:title]

آینده استفاده از اینترنت با دستگاه های تلفن همراه

اشتراک تلفن همراه از سال ۱۹۹۳ (از تنها ۳۴ میلیون در سال ۱۹۹۳ به ۸.۶۴۸ میلیارد در حال حاضر) به صورت سالانه افزایش یافته است. این امر اگرچه در سال های اخیر سرعت رشد کمتری داشته است، اما همچنان تعداد مشترکین تلفن همراه در حال افزایش است.

در پایان نگاهی به رکورد تعداد مشترکین تلفن همراه در سراسر جهان در طی ۳۰ سال گذشته می‌اندازیم:

[node:title]

به گزارش سیتنا، در حال حاضر ۴.۶۶ میلیارد کاربر فعال اینترنت و ۴.۳۲ میلیارد کاربر فعال اینترنت با تلفن همراه وجود دارد. قابل توجه است که این ارقام تقریباً یکسان هستند.

تفاوت بین کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی (۴.۲ میلیارد) و کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی با تلفن همراه (۴.۱۵ میلیارد) حتی کمتر است. جای تعجب نیست که این امر باعث می‌شود افراد نسبت به گذشته زمان بیشتری را صرف گوشی‌های خود کنند.

با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، بدیهی است که ترافیک اینترنت با تلفن همراه نیز همین روند را دنبال خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این گزارش به بررسی وضعیت فعلی ترافیک اینترنت با تلفن همراه در جهان پرداختیم. کشورهای در حال توسعه در افزایش استفاده از اینترنت با تلفن همراه سهم مهمی دارند و کشورهایی که از قبل دارای میزان قابل توجهی از کاربران اینترنت تلفن همراه هستند، همچنان در حال نزدیک شدن به استفاده تقریباً همگانی از اینترنت با تلفن همراه می‌باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.