کدخبر :294791 پرینت
28 اردیبهشت 1403 - 11:43

عقب نشینی دولت آمریکا از ادامه اعمال تحریم‌های اینترنتی علیه ایرانیان

در حالی که طی سال‌های اخیر تحریم هزاران سرویس پرکاربرد اینترنتی برای کاربران ایرانی از سوی دولت آمریکا اعمال شده است، حالا وزارت دارایی آمریکا می‌گوید مجوزی با هدف تسهیل ارائه و دسترسی شهروندان ایران به خدمات اینترنتی صادر شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، در حالی که طی سال‌های اخیر تحریم هزاران سرویس پرکاربرد اینترنتی برای کاربران ایرانی از سوی دولت آمریکا اعمال شده است، حال وزارت دارایی آمریکا می‌گوید مقررات معافیت ارائه خدمات اینترنتی به ایران از تحریم‌ها به قوانین فدرال اضافه شده است.

به گفته یک مقام دولت آمریکا، مجوز عمومی دی-۲ با مشورت با بخش خصوصی و شرکت‌های فناوری به فهرست مقررات دولت فدرال افزوده شده است.

گفتنی است؛ یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی، شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی هر روز از آن آسیب می‌بینند، خدمات اینترنتی و وب‌سایت‌هایی هستند که ایران را تحریم کرده‌اند.

برخی سایت‌های مفید به دلایلی دسترسی کاربران ایرانی را محدود، یا به اصطلاح خود، ما را تحریم می‌کنند. این سایت‌ها و خدمات در زمینه‌های گوناگون از علم و فناوری، تجارت، فناوری اطلاعات و نمونه‌هایی از این دست هستند که کاربران ایرانی برای فعالیت یا کار خود به آن نیاز دارند.

از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌های فناور در سراسر دنیا از ترس اعمال جریمه در دور زدن تحریم‌های آمریکا از ارائه سرویس به شهروندان ایرانی خودداری می‌کنند.

لذا این تصمیم دولت آمریکا، علاوه بر ارتقای موقعیت حقوقی این معافیت‌ها، به بخش خصوصی فناور اطمینان خاطر بیشتری برای ارائه خدمات به شهروندان ایران می‌دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.