کد مطلب: 

254791

برگزاری دومین رویداد معرفی دستاوردهای بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه‌ی ملی اطلاعات

با توجه به اهمیت نقش بومی سازی تجهیزات و سامانه های زیرساخت اطلاعاتی و ظرفیت های موجود در کشور، دومین رویداد معرفی دستاوردهای بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات امروز سوم اسفند ماه با حضور شرکت‌های تولیدی سخت افزاری در بخش پسیو و اکتیو و نرم افزاری در حوزه های سامانه های مدیریت و کنترل و پلتفرم ها در محل پژوهشگاه ICT افتتاح شد.
برگزاری دومین رویداد معرفی دستاوردهای بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه‌ی ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار سیتنا، رویداد مذکور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت دو روز و با هدف ارتقای سطح باور ملی در امکان پذیر بودن کاهش وابستگی در حوزه فناوری های پیشرفته با وجود انحصار تولید تجهیزات اکتیو پیشرفته زیرساخت اطلاعاتی مانند سرورها و ذخیره سازها در تعداد معدودی از کشورها و شرکت های خارجی و همچنین نمایش توانمندی های صنایع داخلی در بومی سازی و داخلی سازی تجهیزات و سامانه های نرم افزاری برای مشتریان کلان نظیر اپراتورهای ارتباطی، بانک ها و سایر صنایع و افزایش سهم بیشتر بازار داخلی توسط ایشان و امکان ارزیابی بی واسطه از میزان تحقق اصل استقلال و بومی سازی تجهیزات مندرج در سند تبیین الزامات و معماری شبکه ملی اطلاعات برای مسئولین ذیربط از جمله مرکز ملی فضای مجازی و اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی و به منظور آشنایی مسئولین با مشکلات و موانع سرمایه گذاری بومی سازی و تولید تجهیزات و ارائه راهکارهای لازم و تنظیم آن در نقشه راه توسعه متوازن زیرساخت های اطلاعاتی کشور و تشویق شرکت های داخلی برای فعال سازی بخش های تحقیق و توسعه برای افزایش کیفیت و فراهم آمدن زمینه رقابت سالم، برگزار می شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه با دعوت از شرکت های منتخب در زمینه تولید تجهیزات اکتیو و پسیو پیشرفته، سامانه های نرم افزاری تخصصی مراکز داده، خدمات ابری و دارندگان مراکز داده بزرگ دارای نوآوری و به همت دبیرخانه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سندیکای صنعت مخابرات، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و با میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردیده است.

در حاشیه‌ی این نمایشگاه نیز یک سلسله گفتگوهای تخصصی حول محور توسعه مراکز داده قطب، موانع سرمایه گذاری در بخش مراکز داده و تولید تجهیزات پیشرفته با حضور مسئولین ذیربط دولتی، سازمان نصر و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و مستندسازی و جمع بندی آن به صورت نقشه راه و فهرستی از راهکارها همراه با تقسیم کار ملی مدون و در گام های بعدی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ جهت اثربخشی این نمایشگاه از کلیه غرفه داران فیلم معرفی شرکت و محصولات دریافت و در نمایشگاه مجازی دائمی پژوهشگاه بهره برداری خواهد شد.

استمرار معرفی دستاوردها برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات

فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران پیش‌تر در گفت‌وگو با سیتنا توضیح داده بود که در ادامه نشست های تخصصی در دبیرخانه بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات و همکاری و همسویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سندیکای صنعت مخابرات ایران، اولین نمایشگاه معرفی دستاوردها در بخش زیرساخت ارتباطی در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور امسال با حضور ۴۴ شرکت تولیدی و نرم افزاری شامل ۱۷ خانواده محصولی، در محل پژوهشگاه برگزار شد. نمایش این دستاوردها از یک سو گزارش بخش ICT کشور به ملت شریف ایران بوده و از سوی دیگر موجب رونق کسب و کارهاو بومی سازی عمیق تر شبکه  ملی اطلاعات خواهد گردید.

وی ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تامین و توسعه همگون فعالیت های تحقیقاتی، صنعتی و خدماتی، اهمیت ادامه این گونه رویدادها برای معرفی دستاوردها در سایر لایه های شبکه ملی اطلاعات بیش ازپیش نمایان شده است. ورود به لایه های بعدی شبکه ملی اطلاعات طبق طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات  شامل زیرساخت اطلاعاتی، خدمات پایه، خدمات کاربردی و محتوا،  نیاز به تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر بین تشکل های خصوصی و شرکتهای عضو آنها دارد.

رستگار افزود: خوشبختانه از تیرماه سال جاری کمیته مشترکی بین سندیکای صنعت مخابرات ایران، سازمان نظام صنفــی رایانه ای کشور و اتحادیه مشاوران  و پیمانکاران مخابرات (کمیته سنا) تشکیل شده تا گذار از CT و IT جداگانه به ICT پیوسته انجام شود. برای اینکه امکان معرفی دستاوردها در کلیه لایه های شبکه ملی اطلاعات قبل از خاتمه دوره دولت تدبیر و امید فراهم شود، پیشنهاد  کردیم که رویداد۲ ( بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی) و رویداد۳ (بومی سازی خدمات شبکه ملی) در ماه های باقیمانده امسال و رویداد۴ ( بومی سازی محتوا) در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی و برگزار شود.

رستگار تاکید کرد: در نمایشگاه بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات شرکت‌های تولیدی سخت افزاری در بخش پسیو و اکتیو و نرم افزاری در حوزه های سامانه های مدیریت و کنترل و پلتفرم ها حضور دارند و دستاوردها از فناوری های پیشرفته را در نمایشگاه عرضه می نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.7 (3 رای)
سیتنا 1
2021-02-21 13:09

افزودن دیدگاه جدید