کدخبر :294556 پرینت
23 اردیبهشت 1403 - 23:42

اقدام وب‌سایت صهیونیستی با هدف هراس‌افکنی؛ انتشار تصاویر و اطلاعات دانشجویان مدافع مردم فلسطین

به دنبال گسترش اعتراضات دانشجویان سراسر جهان به ادامه نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و حمایت‌های آمریکا از این نسل‌کشی، یک وب‌سایت صهیونیستی با انتشار تصویر، نام، محل زندگی و حساب‌های کاربری دانشجویان آزادی‌خواه باعث ایجاد آزار و اذیت‌ این دانشجویان مدافع فلسطین شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، یک دانشجوی مصری-آمریکایی به نام لیلا سعید که چندین هفته‌ پیش در یک تظاهرات در حمایت از فلسطینیان شرکت کرده بود، به تازگی پیامکی از طرف دوستش دریافت کرد که توجه او را به یک وب‌سایت عجیب جلب می‌کرد.

کاری که این وب‌سایت می‌کند این است که هویت افرادی که علیه اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم غزه دست به راهپیمایی زده اند را معرفی می‌کند. در پیام دوست خانم سعید آمده بود که «فکر کنم که رد تو را در جریان اعتراضات زده‌اند.»

وقتی که لیلا سعید وارد وب‌سایت «ماموریت قناری» شد، با عکسی از تظاهرات ۱۶ اکتبر در دانشگاه پنسیلوانیا مواجه شد که او را با علامت‌های قرمزرنگ از سایر تظاهرکنندگان متمایز می‌کرد. این مطلب شامل نام او، نام دو شهری که در آن زندگی می‌کرده، جزئیات مربوط به تحصیلاتش و پیوندهای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی او بود. وب‌سایت ماموریت قناری بعداً عکسی از او در شبکه اجتماعی خود در ایکس و اینستاگرام منتشر کرد.

اگرچه که این دانشجو مدتهاست از آرمان فلسطینی حمایت می‌کند، اما به گفته خودش این اولین بار بوده است که در تظاهرات در حمایت از مردم فلسطینی در دانشگاه پنسیلوانیا شرکت کرده است.

لیلا سعید، ۲۰ ساله دانشجوی سال دوم دانشگاه پنسیلوانیا به رویترز گفت: واکنش اولیه من فقط شوک مطلق بود. من آنجا بودم تا بگویم آنچه در سرزمین‌های فلسطینی می‌گذرد اشتباه است.

وب‌سایت صهیونیستی ماموریت قناری

وب‌سایت ماموریت قناری یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین گروه‌های حامی رژیم غاصب اسرائیل در فضای مجازی است که از زمان شروع تهاجم نظامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، کارزارهایی را برای افشای هویت منتقدان رژیم غاصب به راه انداخته است که اغلب منجر به آزار و اذیت‌های افرادی همچون لیلا سعید شده است. 

دقیقا مشخص نیست که گردانندگان این وب‌سایت چه کسانی هستند، مکان آن‌ها کجاست و منابع مالی خود را چگونه تامین می‌کنند.

بر اساس بررسی رویترز، این وب‌سایت بیش از ۲۵۰ دانشجو و دانشگاهیان آمریکایی را متهم کرده است. 

اکثر این افراد اعلام کردند که پیام‌های نفرت‌انگیزی دریافت کرده‌اند و کامنت‌های شرم‌آوری که درباره آن‌ها در فضای مجازی پخش می‌شوند را دیده‌اند.

علت ماسک زدن توسط معترضان چیست؟

در جریان اعتراضات و تحضن‌های دانشجویی در سرتاسر ایالات متحده و دیگر نقاط جهان، گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطینیان به پیروان خود توصیه می‌کنند که در تظاهرات از ماسک صورت استفاده کنند تا توجه ناخواسته افراد و گروه‌های یگر را جلب نکنند.

ده نفر از دانشجویانی که رویترز با آنها مصاحبه کرده بود، نگران هستند که مبادا درج نام آن‌ها در این وب‌سایت صهیونیستی باعث شود که شغل آنها در خطر بیفتد. ماموریت قناری اغلب در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دارد و پست‌های رسانه‌های اجتماعی آن می‌تواند صدها نظر را به خود جلب کند.

امکان پیگرد قانونی وب‌سایت صهیونیستی وجود دارد؟

وکلا و گروه‌های مدافع می‌گویند برای کسانی که هدف قرار گرفته‌اند، گزینه های کمی برای جبران خسارت وجود دارد. سه وکیل به رویترز گفتند که بسیاری از آنچه وب‌سایت ماموریت قناری منتشر می کند توسط متمم اول قانون اساسی ایالات متحده در مورد آزادی بیان حمایت می شود.

یوجین ولوخ، استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، گفت: انتشار اطلاعات اشخاص بدون رضایت آن‌ها در صورتی که حاوی اطلاعات دقیق باشد و به لحاظ قانونی از مالکیت عمومی به دست آمده‌ باشد، به طور کلی غیرقانونی نیست.

وکیل دیگری به نام دیلان صبا افزود: در عین حال، «معیارهای قانونی برای اثبات افترا بالا است.»

نامشخص بودن اسم و مشخصات گردانندگان وب‌سایت قناری نیز مانع دیگری برای پیگرد قانونی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.