کدخبر :294792 پرینت
28 اردیبهشت 1403 - 13:29

دستگیری دو نفر در آمریکا با ادعای سرقت هویت ۶۰ آمریکایی به نفع کره شمالی

دادستانی آمریکا از دستگیری یک زن آمریکایی و یک مرد اوکراینی با ادعای سرقت اطلاعات مربوط به هویت ۶۰ آمریکایی به نفع دولت کره شمالی خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، دادستانی آمریکا از دستگیری یک زن آمریکایی و یک مرد اوکراینی خبر داد و اعلام کرد که دستگیرشدگان به کارمندان فناوری اطلاعات وابسته به کره شمالی کمک کرده‌اند تا با جعل هویت آمریکایی‌ها بتوانند از راه دور در صدها شرکت آمریکایی رخنه کنند.

مظنونان اطلاعات مربوط به هویت بیش از ۶۰ آمریکایی را به سرقت برده‌اند تا در بیش از ۳۰۰ شرکت آمریکایی از جمله شرکت‌ها و بانک‌های فُرچون ۵۰۰ (Fortune 500) نفوذ کنند.

کارمندان خارجی فناوری اطلاعات همچنین سعی کردند در دو سازمان دولتی ایالات متحده شغلی پیدا کنند تا به اطلاعات داخلی دسترسی یابند، اما موفق نشدند.

هفته گذشته شکایتی نیز در دادگاه فدرال در واشنگتن علیه دو فرد دستگیر شده و همچنین سه خارجی دیگر به ثبت رسید.

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که زن آمریکایی روز چهارشنبه ۱۵ مه بازداشت شد و مرد اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۴ مه توسط مقامات لهستانی به درخواست آمریکا دستگیر شده و درخواست استرداد او به آمریکا نیز ارائه شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا برای اطلاعات بیشتر در مورد همدستان متهمان تا سقف ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

نیکول آرجنتیری، رئیس بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا گفته است که اقدام افراد دستگیر شده دور زدن تحریم‌ها و ارائه اطلاعات حفاظت‌شده به نفع دولت کره شمالی محسوب می‌شود.

آرجنتیری تاکید کرده است که این اتهامات اکنون باید زنگ خطری برای شرکت‌های آمریکایی و نهادهای دولتی باشد که کارکنان فناوری اطلاعات از راه دور را استخدام می‌کنند.

در بیانیه قبلی وزارت امور خارجه آمریکا آمده بود که کره شمالی از طریق طرح‌هایی از این دست حداقل ۶.۸ میلیون دلار درآمد داشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.