کد مطلب: 

198603

افزایش روستاهای دارای اینترنت استان گیلان از 47 به 2000 در دولت یازدهم

معاون وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح سایت های جدید اپراتورهای ارتباطی استان گیلان از سرمایه گذاری 1131 میلیارد ریالی بخش خصوصی در این طرح ها خبر داد.
افزایش روستاهای دارای اینترنت استان گیلان از 47 به 2000 در دولت یازدهم

به گزارش سیتنا، همزمان با سفر حسن روحانی رییس جمهوری، به صورت ویدئو کنفرانس سایت های جدید اپراتورهای ارتباطی استان گیلان در محل مرکز داده استان افتتاح شد.

نصرالله جهانگرد در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران حوزه ICT و در محل دیتاسنتر استان گیلان برگزار شد، از سرمایه گذاری 1131 میلیارد ریالی بخش خصوصی در این پروژه ها خبر داد.

وی افزود: فعالیتهای ارتباطی در استان گیلان توسعه بسیار خوبی داشته است و ظرفیت ارتباطی استان به طور متوسط بین 3 تا 8 برابر کل سرمایه گذاری و توسعه گذشته تا قبل از دولت یازدهم به انجام رسیده است به نحوی که امروز در استان شبکه انتقال داده از 200 گیگابیت بر ثانیه به 460 گیگابیت بر ثانیه رسیده و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به 1280 گیگابیت بر ثانیه برسد.

وی توسعه پهنای باند اینترنت استان را از حدود 24 گیگابیت بر ثانیه به 130 گیگابیت بر ثانیه اعلام و افزود: افزایش پهنای باند در استان حدوداً 5 برابر رشد داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از افزایش مشترکین اینترنتی استان از 126 هزار مشترک به بیش از یک میلیون مشترک اشاره و افزود: این عدد علاوه بر دسترسی تلفن همراه در کل شهرهای استان و جاده های اصلی است.

وی در خصوص ارائه بستر اینترنتی به روستاهای استان یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم تنها 47 روستا در استان گیلان دارای اینترنت بوده که این عدد هم اکنون به حدود 2000 روستا رسیده و این نشان دهنده رشد مناسب در روستاها است که با تکمیل 540 روستای باقی مانده همه روستاهای استان از این خدمات بهره مند می شوند.

جهانگرد در ادامه افزود: با افتتاح سایت های ارتباطی اپراتورهای استان توسط رییس جمهورب تمام 52 شهر استان از نسل سوم بهره مند شده و 11 شهر نیز از نسل چهارم استفاده می کنند که تا پایان دولت یازدهم تمام 52 شهر استان به نسل چهارم ارتقاء پیدا می کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این پروژه ها شامل 93 سایت جدید و نوسازی شده نسل دوم، 508 سایت جدید نسل سوم و همچنین 156 سایت جدید نسل چهارم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-31 08:24

افزودن دیدگاه جدید