کدخبر :294663 پرینت
25 اردیبهشت 1403 - 11:00

بررسی مزایا و قابلیت‌های چت «GPT-4o»

شرکت اوپن‌ای‌آی مدل هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد که یک مدل کاملاً جدید از هوش مصنوعی این شرکت است که به گفته اوپن‌ای‌آی یک گام به تعامل بسیار طبیعی‌تر میان انسان و رایانه نزدیک‌تر شده است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) از نسل جدید مدل هوش مصنوعی خود به نام GPT-4o رونمایی کرد که می‌تواند مانند یک انسان صحبت کند، بخندد، آواز بخواند و ببیند.

مدل هوش مصنوعی GPT-4o برپایه مدل پرچمدار قبلی OpenAI ساخته شده اما از جهات مختلفی بهبود پیدا کرده است و می‌تواند برقراری ارتباط با این فناوری را ساده‌تر و پویاتر کند.

شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) ادعا می‌کند که مدل رایگان GPT-4o آن می‌تواند مانند یک انسان صحبت کند، بخندد، آواز بخواند و ببیند.

این مدل جدید، هر ترکیبی از متن، صدا و تصویر را به عنوان ورودی می‌پذیرد و می‌تواند خروجی را در هر سه فرمت تولید کند. همچنین می‌تواند احساسات را تشخیص دهد، به کاربر امکان می‌دهد آن را در اواسط گفتار قطع کند و تقریباً به سرعت یک انسان در طول مکالمه پاسخ می‌دهد.

مدل هوش مصنوعی GPT-4o در اختیار تمام کاربران شامل کاربران سرویس رایگان و پولی این شرکت قرار می‌گیرد. البته عرضه همگانی این مدل قرار است طی هفته‌های آینده برای تمام کاربران انجام شود.

 GPT-4o نسخه اصلاح‌شده مدل زبانی GPT-4 است که به‌عنوان قلب تپنده چت‌بات معروف ChatGPT عمل می‌کند. حرف o در عبارت GPT-4o مخفف Omni به معنی عالم‌گیر یا جهانی است.

میرا موراتی مدیر ارشد فناوری شرکت اوپن‌ای‌آی در پخش زنده معرفی این مدل جدید گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون نفر به‌صورت مرتب از ChatGPT استفاده می‌کنند و مدل GPT-4o بهینه‌تر از GPT-4 شده است. در نتیجه، این شرکت GPT‌ها یا همان چت‌بات‌های سفارشی را هم به نسخه رایگان ChatGPT می‌آورد.

API مدل هوش مصنوعی GPT-4o دو برابر سریع‌تر و ۵۰ درصد ارزان‌تر شده و محدودیت آن ۵ برابر نسبت به GPT-4 توربو کاهش پیدا کرده است.

اوپن‌ای‌آی در طول معرفی این مدل، GPT-4o را نشان داد که به صورت زنده بین انگلیسی و ایتالیایی ترجمه می‌کند، با توانایی درک بصری به یک پژوهشگر کمک می‌کند یک معادله خطی را در لحظه بر روی کاغذ حل کند و تنها با گوش دادن به نفس‌های یکی از مدیران اوپن‌ای‌آی درباره تنفس عمیق به او راهنمایی می‌دهد.

اوپن‌ای‌آی گفت که GPT-4o با متن، تصویر و صدا آموزش داده شده است، به این معنی که تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها توسط یک شبکه عصبی پردازش می‌شوند. این با مدل‌های قبلی این شرکت شامل GPT-3.5 و GPT-4 متفاوت است که به کاربران اجازه می‌دادند تنها با صحبت کردن سؤال بپرسند، اما سپس سخنان را به متن تبدیل می‌کردند. این موجب می‌شد لحن و احساسات از بین برود و تعاملات کندتر شود.

شرکت اوپن‌ای‌آی این مدل جدید را طی چند هفته آینده آینده به صورت رایگان در دسترس همگان از جمله کاربران ChatGPT قرار می‌دهد و همچنین نسخه دسکتاپ ChatGPT را در ابتدا برای رایانه‌های شرکت اپل(Mac) منتشر می‌کند که کاربرانی که اشتراک خریداری کرده‌اند، از امروز به آن دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.