کد مطلب: 

256052

ایجاد پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان جهت تجمیع سوابق بیمه‌ای افراد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تکلیف وزارت تعاون به ایجاد پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان جهت تجمیع سوابق بیمه‌ای افراد و تسهیل انتقال آنها به عنوان یکی از مصوبات نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
ایجاد پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان جهت تجمیع سوابق بیمه‌ای افراد

به گزارش سیتنا، علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خانه ملت، در بیان دستورکار نشست  امروز (سه‌شنبه 17 فروردین ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ما 9 ماده از طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی را مورد بررسی قرار دادیم و 3 ماده از آن در این نشست به تصویب رسید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته قرار بر این شد ماده 6 و تبصره‌های آن به دلایل اختلاف‌نظرهایی که بین نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های مربوطه وجود داشت در نشست آتی این کمیسیون جهت رفع ابهامات موجود مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساختی به نام پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که یکی از دغدغه‌های مسئولان تصمیم‌گیر بود در ماده 8 این طرح لحاظ شد که در پی آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف می‌شود ظرف مدت 6 ماه این پایگاه را به منظور تجمیع اطلاعات و سوابق بیمه‌ای ایرانیان ایجاد کند.

لحاظ 10 سال سابقه بیمه‌ای به عنوان یکی از شروط بازنشستگی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: تسهیل انتقال سوابق بیمه‌ای از دیگر اقداماتی بود که در این طرح لحاظ شد که با انقطاع پوشش بیمه‌ای قابل استعلام بوده و در زمره سوابق شغلی فرد قرار خواهد گرفت. همچنین 10 سال سابقه کار به عنوان شرط بازنشستگی در این طرح لحاظ شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست مسئولانی از تمام صندوق‌های بیمه‌ای، دیوان محاسبات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشوری، وزارت اطلاعات، صندوق‌های نیروهای مسلح و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-04-06 17:09

افزودن دیدگاه جدید