کد مطلب: 

192223

اضافه شدن سوابق بیمه‌ای متخصصان ایرانی در خارج به سوابق داخل

مدیرکل تأمین اجتماعی اتباع گفت: پزشکان، مهندسان و متخصصان ایرانی که دارای سابقه کار و پرداخت حق بیمه در خارج از کشور هستند، می توانند این سوابق را به سازمان تأمین اجتماعی منتقل کنند.
اضافه شدن سوابق بیمه‌ای متخصصان ایرانی در خارج به سوابق داخل

به گزارش خبرنگار سیتنا، حسین جودکی اظهار داشت: این افراد در صورتی که به ایران مراجعت کرده و در کارگاه ها و موسسات مشمول قانون تأمین اجتماعی مشغول به کار شوند، می توانند سوابق بیمه ای خارج از کشور خود را به سابقه تأمین اجتماعی اضافه کرده و از مزایای مربوط به سنوات بیمه پردازی استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه 623 فنی، در مورد هر پزشک یا مهندس یا افراد متخصص، مدت پرداخت حق بیمه باید با ذکر تاریخ شروع و پایان توسط موسسات بیمه های اجتماعی کشور خارجی ذیربط تعیین و گواهی صادره به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور خارجی برسد.

جودکی خاطرنشان کرد: در خصوص مهندسین و متخصصین ضروری است مدرک تحصیلی به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی اتباع اظهار داشت: متقاضان باید درخواست خود را به همراه گواهی موردنظر و تصویر مدرک تحصیلی از طریق واحد محل اشتغال فرد به شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور ارسال کنند.

وی افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند با مراجعه به سایت اداره کل اتباع به نشانی mss.tamin.ir از جزئیات این بخشنامه، نرخ حق بیمه و مبلغ واریزی و چگونگی اجرای آن مطلع شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-26 18:00

افزودن دیدگاه جدید