کد مطلب: 

256860

۱۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار بورس خارج و به بازار‌ رمزارزها وارد شد

عضو ناظر شورای عالی بورس در مورد خروج ارقام نجومی از بازار سرمایه توسط حقوقی‌های بزرگ، اظهار داشت: در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج و وارد بازار‌های موازی از جمله ارز‌های دیجیتال شده است.
۱۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار بورس خارج و به بازار‌ رمزارزها وارد شده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، همزمان با ادامه نزول نرخ ارز در بازار ایران، بازار سهام تهران همچنان بیش از آن که به چشم‌انداز مثبت مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان دهد، شاهد نزول قیمت سهام به دلیل افت قیمت دلار است. برخی کارشناسان معتقدند که گذشته از سیاستگذاری‌های مدیریت بازار پول و سرمایه که به کاهش نقدشوندگی بورس تهران منجر شده، بخشی از حباب قیمتی سهام که متاثر از افت ارزش ریال شکل گرفته بود، در حال تخلیه است.

در همین حال، محسن علیزاده، عضو عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس به ایلنا گفته است که رونق معاملات بازار رمزارزها (ارزهای دیجیتالی) موجب شده تا حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای خرید رمز ارزها از بورس خارج شود.

وی تاکید کرده است: هر چند که بازار ارز‌های دیجیتال بازار بسیار ریسکی است، اما نقدینگی بسیار زیادی وارد این حوزه شده و متاسفانه تبلیغات گسترده‌ای را هم به راه انداخته اند تا سهامداران خرد باقیمانده در بورس هم وارد بازار رمزارز‌ها شوند.

شاخص بورس تهران طی معاملات روز یکشنبه ۱.۱۴ درصد کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۶۳ واحد رسید. این شاخص در مرداد ماه گذشته از مرز ۲ میلیون واحد گذشته بود.

این در شرایطی است که سرمایه جذب شده در بازار جهانی رمزارزها طی سه ماه گذشته نزدیک به دو برابر شده و به بیش از دو تریلیون دلار رسیده است. رخدادی که موجب شد تا قیمت هر بیت‌کوین (پرمعامله‌ترین ارز دیجیتالی) با ۳۲۳ درصد رشد از ۱۱ هزار و ۸۰۰ دلار در آغاز نوامبر گذشته به ۵۰ هزار دلار در پایان ماه مارس برسد و از نیمه مارس گذشته تا کنون نیز در محدوده ۴۶ تا ۶۰ هزار دلاری نوسان کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (4 رای)
سیتنا 1
2021-05-02 23:35

افزودن دیدگاه جدید