کد مطلب: 

292050

نوسان بازار رمزارزها؛ ارزش بیت‌کوین برای مدتی کوتاه از ۷۰ هزار دلار گذشت

در ادامه افزایش بهای رمزارزها ارزش «بیت‌کوین» روز جمعه ۱۸ اسفند برای مدتی کوتاه به بالای ۷۰ هزار دلار رسید و رکورد زد، البته با ادامه نوسانات بازار، ارزش بیت‌کوین تا حدی کاهش یافت و به حدود ۶۸ هزار دلار رسید. این نخستین بار است که بهای این ارز دیجیتالی از مرز ۷۰ هزار دلار می‌گذرد و دلیل عمده آن علاقه خریداران به سرمایه‌گذاری در زمینه رمزارزها است.
نوسان بازار رمزارزها؛ ارزش بیت‌کوین برای مدتی کوتاه از ۷۰ هزار دلار گذشت

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، یکی از دلایل علاقه سرمایه‌گذاران به رمزارزها در آمریکا، احتمال کاهش نرخ جهانی بهره است که بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در هفته‌های اخیر میلیاردها دلار به بازار رمزارزها سرازیر شده و همین موضوع بهای ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم را افزایش داده است.

این در حالی است که به دلیل نوسانات غیرقابل پیش‌بینی، سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها از ریسک بالایی برخوردار است. برای نمونه، بهای بیت‌کوین پس از افرایش ناگهانی، روز سه‌شنبه ۱۰ درصد سقوط کرد و به زیر ۶۰ هزار دلار رسید، ولی روز جمعه از مرز ۷۰ هزار دلار گذشت.

با این حال تصویب «صندوق‌های تجاری مبادله بیت‌کوین» موسوم به «ایی‌تی‌اف» توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نقطه عطفی برای تجارت در این حوزه بود.

این اقدام که امکان خریداری بین‌کوین در بازار عادی را فراهم کرد، به دنبال مجموعه‌ای از ورشکستگی‌ها و رسوایی‌های شرکت‌های بزرگی انجام شد که در بازار ارزهای دیجیتالی فعال بودند.

به این ترتیب حتی شرکت‌هایی که در گذشته به دلیل نوسانات شدید رمزارزها از سرمایه‌گذاری در این بازار خودداری می‌کردند، به خرید ارزهای دیجیتالی پرداختند.

علاوه بر بیت‌کوین، خرید سایر رمزارزها به ویژه «اتر» نیز افزایش یافته و ارزش کل بازار این ارز دیجیتالی از ابتدای سال میلادی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 1
2024-03-08 22:01

افزودن دیدگاه جدید