کد مطلب: 

293885

آیا دریافت شناسه یکتا باعث افزایش مالیات خواهد بود؟

سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به نگرانی برخی اصناف نسبت به دریافت شناسه یکتا گفت: محاسبه مالیات سازوکار مشخصی دارد و دریافت شناسه یکتا هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و هرگز باعث افزایش مالیات نخواهد بود.
آیا دریافت شناسه یکتا باعث افزایش مالیات خواهد بود؟

به گزارش سیتنا، مهدی امیدوار در برنامه «مجله تحلیلی ۸ صبح» از رادیو اقتصاد که با موضوع «تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا» پخش شد، طی سخنانی گفت: بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل و صدور مجوزها، کلیه فعالان حوزه کسب و کار اعم از صنفی، خدماتی و سیاحتی مجاب شدند تا از ۲۵ اردیبهشت ماه کدی به عنوان شناسه یکتا را از درگاه ملی مجوزها اخذ کنند.

وی افزود: اتاق اصناف ایران نیز به عنوان متولی حوزه بازار با اطلاع‌رسانی به حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در سراسر کشور و چیزی حدود ۸۷۰۰ اتحادیه با انتشار اخبار و مطالب، ساخت کلیپ و آموزش، اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده و حتی در بسیاری از اتحادیه‌ها دریافت کد یکتا برای واحدهای صنفی به صورت رایگان انجام می‌شود.

امیدوار یادآور شد: کلیه فعالان حوزه کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند با دریافت کد یکتا نسبت به الکترونیکی کردن مجوز فعالیت خود اقدام کنند و واحدهایی که در زمان مقرر این کار را انجام ندهند، از دریافت خدمات در حوزه دولتی و بانکی محروم خواهند شد.

سخنگوی اتاق اصناف ایران درباره مزیت‌‌های اجرای این طرح گفت: اعتراضات واحدهای صنفی در طول سال‌ها مبنی بر فعالیت واحدهای بدون کسب همیشه آزاردهنده بوده و پدیده‌هایی چون جعل پروانه کسب همیشه بخش حاکمیتی و اتاق‌های اصناف را اذیت کرده است. اما زمانی که با دریافت شناسه یکتا، خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان بتوانند به راحتی با استعلام یک کد در سامانه‌های خود فعالیت کسب و کار و مجوزهای کسب و کار را استعلام کنند، قطعا در حوزه بازار مشکلات کمتری وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش میزان مشارکت واحدهای صنفی در این طرح گفت: برخی واحدهای صنفی که تا کنون برای گرفتن شناسه یکتا اقدام نکرده بودند این نگرانی را داشتند که ممکن است این کار بر افزایش مالیات آنها نقش خواهد داشت. اما باید عرض کنم که مالیات هر واحد صنفی بر اساس تراکنش و حساب تجاری اعلامی و خرید و فروش‌های آن واحد صنفی محاسبه می‌شود و شناسه یکتا هیچ ارتباطی به شناسه مالیاتی و افزایش میزان ندارد. خوشبختانه امروز با اطلاع‌رسانی مناسب در این موضوع شاهد مشارکت گسترده واحدهای صنفی در استان‌های مختلف هستیم.

امیدوار تصریح کرد: مجموعه اتاق اصناف ایران به عنوان متولی حوزه بازار و نظازرت بر ۴۰۰ اتاق اصناف سراسر کشور، همواره در مراسم و برنامه‌های مذهبی، حوادثی مانند سیل، کرونا و همچنین فراخوان‌های بخش حاکمیتی پای کار بوده است. اما از آن طرف انتظارات ما این است که دولت و حاکمیت نیز تمهیداتی بکار بنندند تا در حوزه کسب و کار ماندگاری و ارزش اقتصادی بیشتری ایجاد شود. بر این اساس از دولت خواهش داریم در حوزه ثبات ارز، تسهیلات و اجاره بها شرایطی بهتر برای اصناف ایجاد کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-27 14:02

افزودن دیدگاه جدید