کدخبر :294679 پرینت
25 اردیبهشت 1403 - 18:11

وال استریت ژورنال: ممنوعیت «تیک تاک» تاثیر منفی بر کمپین بایدن می‌گذارد

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، قانونی که هدف آن ممنوعیت اپلیکیشن «تیک تاک» در ایالات متحده است می‌تواند به عمیق‌تر شدن احساس انزوا، بدبینی و خیانت نخبگان در میان جوانان منجر شود و احتمالاً به جو بایدن که برای راهیابی مجدد به کاخ سفید، تلاش می‌کند، آسیب می‌زند.

متن خبر

به گزارش سیتنا طبق گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، لایحه ممنوعیت «تیک تاک» از حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برخوردار است و در دو مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده است.

در صورتی که شرکت چینی «بایت دانس»، مالک کنونی «تیک تاک» تا ژانویه آینده اقدام به فروش آن نکند، این آپلیکیشن در آمریکا ممنوع خواهد شد.

از سویی این شرکت چینی ضمن تاکید بر عدم فروش فعالیت‌های خود در آمریکا، شکایتی را با هدف متوقف کردن این قانون، مطرح کرده است.

نتایج متفاوت نظرسنجی‌ها

همزمان نظرسنجی‌ها بیانگر تفاوت نظر رأی دهندگان در خصوص این قانون است.

نظرسنجی انجام شده توسط «ایپسوس» و «رویترز» در اواخر ماه گذشته نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها از ممنوعیت «تیک تاک» حمایت می‌کنند، در حالی که 32 درصد با این موضوع مخالف هستند و مخالفت در میان افراد زیر 35 سال به 50 درصد رسیده است.

گروه «بلوپرینت» نیز مارس گذشته نظرسنجی را انجام داد که در آن 56 درصد از شرکت کنندگان از ایده اعمال فشار برای ممنوع کردن یا محدود کردن «تیک تاک» در صورت عدم فروش آن به شرکتی آمریکایی، حمایت کردند.

این درصد در بین افراد زیر 45 سال، 46 درصد بود. 27 درصد از کل شرکت کنندگان و 38 درصد از شرکت کنندگان جوان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

با این حال، با توجه به پخش اخبار ممنوعیت احتمالی «تیک تاک» در همین پلتفرم، اکثر پست‌ها تردیدهایی را نسبت بایدن و دموکرات‌ها که ائتلاف انتخاباتی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی به رای‌دهندگان جوان وابسته است، ایجاد کرده است.

طبق نظرسنجی «آسوشیتدپرس»، بایدن در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، 61 درصد آرای رای دهندگان زیر 30 سال و 55 درصد از آرای رای دهندگان 30 تا 44 ساله را به دست آورد، در حالی که دونالد ترامپ، آرای رای دهندگان بالای 45 سال را کسب کرد.

نظرسنجی اخیر انستیتو مطالعات سیاسی «هاروارد» از آمریکایی‌های زیر 30 سال نیز نشان داد که بایدن بیش از 20 امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است ولی این میزان، کمتر از نیمی از قشر جوانان است که در صدد رای‌دهی در انتخابات 2024 هستند.

بایدن با جلب دوستی چهره‌های شناخته شده در «تیک تاک» و دعوت آنها به کاخ سفید، آنها را به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی خود ترغیب کرد.

کمپین بایدن در اوایل سال جاری به هدف دسترسی به رای دهندگان جوان به اپلیکیشن «تیک تاک» پیوست، اما فالوروهای آن آن هنوز اندک است و پست‌های آن، اغلب با واکنش‌های تند و خشمگینانه روبرو می‌شود.

در این زمینه، میا ارنبرگ، سخنگوی کمپین بایدن گفت که این ادعا که رای دهندگان جوان، گزینه‌های انتخاباتی خود را بر اساس یکی از اپلیکشن‌های شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنند، «جدی نیست و نادرست نیست».

ارنبرگ افزود که جوانان در همه انتخابات نشان داده‌اند که حساسیت این برهه را درک کرده و رای خواهند داد زیرا آینده آنها بستگی به این رای دهی دارد.

به نوشته «وال استریت ژورنال»، لایحه ممنوعیت «تیک تاک» نمی‌تواند تاثیر کارسازی در انتخابات داشته باشد اما بایدن را از بسیاری از دوستان درمیان کاربران این اپلیکیشن، محروم کرد.

طرفداران «تیک تاک» تاکید دارند که خشم قشر جوان، پیآمدهای انتخاباتی را به دنبال خواهد داشت؛ آنهم در زمانی که بایدن در جست‌وجوی هر امتیاز انتخاباتی برای شکست دادن ترامپ است.

در این زمینه، هیلی جاستین، نویسنده جوان در مصاحبه‌ای گفت: «به نظرم آنها عواقب این قانون را دست کم می‌گیرند». جاستین ویدیوهای متعددی را منتشر کرد و از بینندگانش خواست با اعضای کنگره تماس گرفته و مخالفت خود را با این ممنوعیت اعلام کنند.

بر اساس گزارش «وال استریت ژورنال»، اقدام علیه «تیک تاک» به عمیق‌تر شدن احساس انزوا، بدبینی و خیانت نخبگان در میان جوانان خواهد انجامید که ایجاد جریان‌های مخالف با انتخاب بایدن را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.