کد مطلب: 

294340

«سافاری» مجهز به هوش مصنوعی می‌شود

به گفته کارشناسان، استفاده از هوش مصنوعی توسط سافاری اجتناب‌ناپذیر بود و اگر اپل بخواهد با موتور جستجوی گوگل و انحصار تبلیغاتی گوگل رقابت کند، بهترین کار برایش روی آوردن به هوش مصنوعی است.
سافاری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، اگر اپل بخواهد با موتور جستجوی گوگل و انحصار تبلیغاتی گوگل رقابت کند، بهترین کار برایش روی آوردن به هوش مصنوعی است.

مرورگرهای «مایکروسافت اِج» و «گوگل کروم» این روزها به طرز فزاینده‌ای از امکانات هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بنابراین اجتناب‌ناپذیر بود که کمپانی «اپل» نیز اعلام کند قصد دارد مرورگر «سافاری» خود را مجهز به هوش مصنوعی کند.

اپل قرار است از سیستم عامل نسخه 18 خود به بعد، هوش مصنوعی را برای سافاری به کار گیرد. این مرورگر به کاربر امکان می‌دهد تا بخش‌هایی از صفحات وب را پاک کند. سافاری بخش‌هایی از صفحه که کاربر دوست ندارد ببیند را برایش پاک می‌کند. وقتی هم که کاربر بعداً به آن صفحه برگردد، هوش مصنوعی انتخاب‌های کاربر را به یاد می‌آورد و همان قسمت‌های صفحه را دوباره پاک می‌کند. کاربر می‌تواند این تنظیمات را به وضعیت اولیه بازگرداند.

این ویژگی جدید هوش مصنوعی شبیه برنامه‌هایی مثل «بلاکر1» در سافاری و «آی‌فون» است، یا مثل «آنبلاک اوریجین» در سایر مرورگرها است. این دو برنامه به کاربر امکان می‌دهند تا تبلیغات را فیلتر کنند. بلاکر1 به طور خاص به سافاری می‌گوید چه قسمت‌هایی از صفحه را باز کند، که می‌تواند به افزایش سرعت بارگیری صفحه کمک کند.

با اضافه شدن هوش مصنوعی به سافاری، این مرورگر خواهد توانست «جستجوی هوشمند» انجام دهد و از یک مدل بزرگ زبانی برای یافتن عبارات و کلمات کلیدی در مقاله برای خلاصه کردن آن استفاده کند. خلاصه‌های هوش مصنوعی در حال حاضر از طریق ویژگی «کوپایلوت» اِج در دسترس هستند. دستیار «جمنای» گوگل کروم نیز همین کار را انجام می‌دهد.

به گفته کارشناسان، استفاده از هوش مصنوعی توسط سافاری اجتناب‌ناپذیر بود. اگر اپل بخواهد با موتور جستجوی گوگل و انحصار تبلیغاتی گوگل رقابت کند، بهترین کار برایش روی آوردن به هوش مصنوعی است. این کاری است که مایکروسافت با مرورگرهای اج و «بینگ» خود انجام داده است، اما مرورگر کروم گوگل هنوز در این عرصه پیشتاز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-08 10:15

افزودن دیدگاه جدید