کدخبر :294888 پرینت
30 اردیبهشت 1403 - 11:43

بررسی روند افزایش سرعت اینترنت کاربران همراه اول و ایرانسل طی پنج ماه اخیر

به دنبال موافقت مشروط رگولاتوری با افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی از اوایل دی ماه 1402، مقرر شد تا اپراتورهای ارتباطی نسبت به افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت طی شش ماه (پایان خردادماه 1403) اقدام کنند، حالا نتیجه پایش عملکرد اپراتورهای همراه در سامانه نت سنج پلاس از برآیند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت نسل سه، چهار و پنج، تا نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال روند رو به رشد سرعت اینترنت همراه را تایید می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال موافقت مشروط رگولاتوری با افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی از اوایل دی ماه 1402، مقرر شد تا اپراتورهای ارتباطی نسبت به افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت طی شش ماه (پایان خردادماه 1403) اقدام کنند.

به عبارتی افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت تا پایان خردادماه و افزایش 50 درصدی سرعت تا پایان سال جاری نسبت به قبل از افزایش تعرفه از مهمترین تعهدات اپراتورها در مقابل افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت بود.

حالا نتیجه پایش عملکرد اپراتورهای همراه در سامانه نت سنج پلاس تا نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال روند رو به رشد سرعت اینترنت همراه را تایید می‌کند، اگرچه فعلا اطلاعاتی از سرعت اینترنت اپراتورهای ارتباطی ثابت در این سامانه در دسترس نیست.

برآیند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت نسل سه، چهار و پنج در نیمه دوم آذرماه 1402و قبل از افزایش 34 درصدی تعرفه‌ها در همراه اول 11.36 مگابیت بر ثانیه و در ایرانسل 10.95 مگابیت بر ثانیه بوده است، در همین راستا سرعت اینترنت در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری در همراه اول به 13.56 مگابیت بر ثانیه و در ایرانسل به 12.36 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

از دیگر تعهدهای اپراتورها به سازمان تنظیم مقررات افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد و افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ بوده که می‌توان امیدوار بود با توسعه روند پوشش سایت‌های نسل چهارم و پنجم توسط اپراتورها، میانگین سرعت اینترنت همراه در سه نسل سه، چهار و پنج با افزایش قابل توجه مواجه شود.

در نهایت باید گفت طبق تعهد اپراتورهای همراه به رگولاتوری، سرعت اینترنت همراه اول باید تا پایان خردادماه به 14.76 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت همراه ایرانسل هم باید به 14.23 مگابیت بر ثانیه برسد.

سرعت اینترنت

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.