کد مطلب: 

181823

افزایش همکاری‌های ایران و عراق برای استیفای حقوق در مجامع بین المللی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران،‌ در ادامه سفر خود با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و بر همکاری ایران و عراق، برای استیفای حقوق دو کشور در مجامع بین المللی تاکیدکرد.
افزایش همکاری‌های ایران و عراق برای استیفای حقوق در مجامع بین المللی

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در این ملاقات به همکاریهای نزدیک پارلمانهای دو کشور اشاره و برنقش مجالس دو کشور در پیشبرد اهداف مدنظر، تاکید کرد.

وی تعامل هر چه بیشتر میان مجالس دوکشوررا ضروری برشمرد و ادامه داد: توسعه مناسبات دو کشور، درکلیه زمینه ها جهت گیری مثبتی داشته و در راستای سیاستهای رؤسای پارلمانهای دو کشور است.

واعظی به مشکلات فراهم شده توسط تروریسم در عراق و تبعات منفی و مخربی که در جامعه عراق به دنبال داشته است، اشاره و اظهار امیدواری کرد: سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت عراق است و ایران، به منظور مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی تا محو این غده چرکین از کشورهای دوست وهمچنین  بازگشت ثبات، امنیت   و استقرار یکپارچگی کشور عراق، نهایت تلاش و تمهیدات لازم را به کار خواهد بست.

در این دیدار وزیر ارتباطات ایران، توجه به همکاریهای اقتصادی، زیربنایی  و تبادل تجارب بین دو کشور در مقطع کنونی را، لازم برشمرد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو استقلال عراق، سخاوتمندانه کلیه امکانات خود را در این چارچوب، قرار داده و خوشبختانه پروژه های مشترک قابل توجهی نیز در عراق انجام  شده است.

واعظی اظهارکرد:‌ یقیناً نقش حوزه ict ، مخابرات و پست در جهت توسعه اقتصادی دو کشور نقش تعیین کننده و بی بدیل است.

وی در ادامه این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از نتایج دستاوردهای حاصل شده در این سفر با مقامات وزارت ارتباطات عراق، خواستار حمایت و پشتیبانی رئیس پارلمان عراق از این توافقات شد.

واعظی تصریح کرد: لازم است دو کشور برای استیفای حقوق دو کشور در مجامع بین المللی، همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

 وی در ادامه، دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را برای شرکت در اجلاس روسای بین المجالس آسیایی را ، که در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود؛  ابلاغ کرد.

در ادامه این دیدار، سلیم الجبوری نیز از با ابراز خرسندی از توسعه روابط بین دو کشور و تاثیرات آن در جامعه عراق گفت: ‌از توسعه پیوندهای دو کشور و سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در عراق استقبال می کنیم.

وی از نقش و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در دوران پرمشقت و سختی که بر کشور و مردم عراق گذشت، قدردانی و علاوه بر حمایتهای امنیتی از سایر ابعاد همکاری که موجب روابط شده، تشکر کرد.

رییس پارلمان عراق، ضمن اشاره به روابط صمیمانه و برادرانه با همتای ایرانی خود گفت: همواره در چارچوب همکاریهای پارلمانی، رایزنی های خود را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-28 18:52

افزودن دیدگاه جدید