کد مطلب: 

14526

"ری پابلیکا"، همایشی برای فعالان جامعه دیجیتال جهان

"ری پابلیکا"، همایشی برای فعالان جامعه دیجیتال جهان

هفتمین همایش "ری پابلیکا" امسال بیشترین میزان بازدیدکننده را داشته است. این همایش سه روزه در برلین محل دیدار فعالان جامعه دیجیتال جهان است. یک پنجم برنامه‌های امسال به موضوعات سیاسی می‌پردازند.

 

به گزارش سیتنا، شهر برلین، پایتخت آلمان، بار دیگر برای سه روز میزبان هزاران نفر از فعالان جامعه دیجیتال از سراسر جهان شده است. متخصصان، پژوهشگران، اکتیویست‌ها، خبرنگاران، بلاگرها، هکرها و چهره‌های برجسته دنیای تکنولوژی‌های نوین امسال نیز برای حضور در همایش "ری‌ پابلیکا" (re:publica) ثبت نام کرده‌اند. ری پابلیکا روز سه‌شنبه (۶ مه/۱۶ اردیبهشت) آغاز شد.

 

به گفته برگزارکنندکان ۸ هزار بازدیدکننده برای حضور در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند؛ رقمی که تا کنون در تاریخ هشت ساله ری ‌پابلیکا بی‌سابقه بوده است. در نزدیک به ۳۵۰ سخنرانی، نشست و پنل‌های تخصصی که امسال برگزار می‌شوند، حاضران موضوعاتی نظیر فرهنگ شبکه، ساخت هویت شخصی در اینترنت و آینده رسانه‌ها را بررسی و تحلیل می‌کنند.

 

هزاران علاقمند از سراسر جهان می‌توانند موضوعات مورد بحث در این نشست‌ها را به طور مستقیم از طریق اینترنت و شبکه‌های آنلاین دنبال کنند.

 

همایش ری پابلیکا که در سال ۲۰۰۷ و در چارچوب کنفرانس بلاگرها پا گرفت، در این میان توجه سیاستمداران جهان را نیز به خود جلب کرده و آنها این همایش را به دقت زیر نظر دارند.

 

فعالیت‌های شنود و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) یکی از بحث‌های اصلی است که همایش امسال را زیر سایه خود برده است.

 

ری پابلیکا امسال در مقایسه با سال‌های گذشته از نظر محتوا "پخته‌‌تر" به نظر می‌رسد. برگزاری نزدیک به ۷۰ پنل و سخنرانی که با موضوعات سیاسی مرتبط‌اند، گواهی بر این مدعاست. به این ترتیب یک پنجم برنامه‌های امسال به موضوعات سیاسی می‌پردازند.

 

دیوید هسلهاف، بازیگر آمریکایی، یکی از مهمانان ویژه امسال ری پابلیکا بود که در روز اول به همراه میکو هیپونن، اکتیویست فنلاندی، در نشستی به نام "در جستجوی آزادی" شرکت داشت. البته هسلهاف در پاسخ به سؤالی در مورد ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، او را مورد انتقاد قرار داد و گفت اسنودن به دلیل افشا کردن نام برخی از افراد، موجب به خطر انداختن جان انسان‌های بیگناه‌ شد.

 

موضوعات طرح شده در ری ‌پابلیکا را می‌توان در توئیتر با هشتگ rp14 دنبال کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-05-09 20:35

افزودن دیدگاه جدید