کد مطلب: 

284051

معاون وزیر ارتباطات: هوشمندسازی در دستور کار شرکت پست قرار دارد

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: هوشمندسازی و تحول دیجیتال به عنوان مهم‌ترین برنامه در دستور کار جدی شرکت ملی پست قرار دارد چرا که هوشمندسازی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد باعث صرفه جویی در منابع و نیروی انسانی می‌شود.
محمود لیایی

به گزارش سیتنا، محمود لیایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست با کارکنان پست خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: تمامی فرآیندهای پستی را احصا می‌کنیم که چقدر می‌توانیم آنها را هوشمندسازی کنیم چرا که هوشمندسازی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد باعث صرفه جویی در منابع و نیروی انسانی می‌شود.

وی افزود: همچنین سرعت و دقت توزیع مرسوله‌های پستی و رضایت مردم را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه از نظر ترافیک در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته‌ایم، بیان کرد: از نظر درآمدی نیز امسال رشد داشته‌ایم و خراسان جنوبی هم شرکت‌های سود ده ما در سطح کشور است.

لیایی عنوان کرد: خراسان جنوبی به دلیل رشد درآمدی در سال جاری ضریب تعادل آن مناسب و خوب شده‌است که امیدواریم ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در شرکت پست به این صورت است که از روش‌های سنتی فاصله بگیریم و به سمت روش‌های ارزش افزوده و سرویس‌های نوین حرکت کنیم، بیان کرد: از ابتدای سال جاری دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور از سرویس احراز نشانی استفاده کرده‌اند و استقبال از این سرویس چشمگیر است.

لیایی با اشاره به اینکه در شرکت پست رسوب گذرنامه را نداریم، بیان کرد: فرآیند توزیع گذرنامه بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود، اما مشکل این است که اداره صدور گذرنامه به دلیل تراکم کاری زیاد یک مقدار صدور گذرنامه را با تاخیر انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: شرکت ملی پست ۷۵ درصد تعرفه‌های حمل و توزیع گذرنامه‌های زیارتی به هموطنان تخفیف می‌ دهد تا سهم در این حرکت مذهبی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به کمبود نیرو و یا تبدیل وضعیت نیروهای شرکت پست گفت: برای تبدیل وضعیت نیروها تابع قوانین ملی هستیم و قوانین تنها تبدیل وضعیت ایثارگران را به ما اجازه داده است.

لیایی افزود: اما در جذب نیروی شرکتی مانع ما ضوابط اجرایی و بودجه سال۱۴۰۲ بود اما با پیگیری‌های انجام شده مجوز جذب ۱۵۰۰ نیروی شرکتی را گرفته‌ایم به زودی این اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از سفر به خراسان جنوبی بازید میدانی و بررسی مشکلات است، بیان کرد: مشکل کمبود ماشین‌های سنگین در شرکت پست رفع می‌شود و در این خصوص ۵۰۰ ماشین به ادارات پست کشور تحویل خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت ملی پست امروز دیداری با کارکنان این شرکت در خراسان جنوبی داشت و با یکی از آزادگان شهر بیرجند دیدار کرد.

لیایی فردا نیز طی سفر به تعدادی از شهرستان‌های خراسان جنوبی ضمن بررسی مشکلات از نزدیک روند ارائه خدمات ادارات پست را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-17 09:12

افزودن دیدگاه جدید