کد مطلب: 

270446

حکم شلاق!

صحبت‌های حسین فرحبخش، تهیه‌کننده و عضو شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، در مخالفت با جنبش اعتراضیِ زنان سینماگر، مصداقِ بارز و روشنی است از همان خشونتی که زنان به آن اعتراض دارند.
حکم شلاق!

به گزارش خبرانلاین، حتماً افراد دیگری هم مثل او فکر می‌کنند؛ حتی اگر به زبان نیاورند. این طرز تفکر حاصل یک فرهنگِ متحجرِ مردسالارانهٔ -البته رو به زوالِ- بسیار قدیمی در بخشی از جامعهٔ ماست که نتوانسته در دوران معاصر اصلاح شود.

اتفاقاً وجود چنین افرادی و بیان چنین الفاظی شاهد و دلیلی جدی است برای ضرورتِ تصویبِ نهایی و اجرای هرچه سریع‌ترِ «آیین‌نامهٔ منع خشونت جنسی/جنسیتی برعلیه زنان» در نهادهای صنفی.

همان‌طور که در «آیین‌نامه» هم به‌درستی بر لزومِ فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید شده، «حسین فرحبخش‌ها» نیازمند آموزش و آشنایی با مفاهیمی هستند که درک درستی از آن ندارند. باید بارها و بارها مواد آیین‌نامه را برایشان خواند و توضیح داد.

البته به‌دلیل دیرپا بودنِ فرهنگِ عقب‌مانده‌ای که حتی طرح و بیان این اعتراضات را هم برنمی‌تابد و بلافاصله حکم شلاق صادر می‌کند، همان‌طور که در آیین‌نامه هم آمده باید در موارد لازمْ برخورد صنفی و حتی قضایی هم با ایشان صورت بگیرد.

در مورد این تهیه‌کننده، هم صنف مربوطه و هم مدیریتِ خانه سینما، تا کنون بارها کوتاهی کرده‌اند. لازم است است به خاطرِ اهانتِ آشکار به همکارانمان، جمع بزرگی از زنان سینماگر، حتماً با او برخورد صنفیِ لازم و عبرت‌آموز بشود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-07-16 09:19

افزودن دیدگاه جدید