کد مطلب: 

270710

امکان شارژ وسایل الکترونیکی با سطوح سنگی در خانه‌های هوشمند

پژوهشگران قصد دارند به وسیله میکروابرخازن‌ها در سطوح سنگی خانه‌های هوشمند، امکان شارژ وسایل الکترونیکی را با استفاده از این سطوح فراهم کنند.
خانه‌های هوشمند

به گزارش سیتنا، ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دِیلی نوشت: پژوهشگران تلاش می‌کنند امکانی را فراهم کنند تا دستگاه‌های خانه هوشمند یا سایر وسایل الکترونیکی کوچک را بدون اتصال به شبکه برق و با سطوح اتاق‌ها شارژ کنند تا زندگی راحت‌تر شود.

اگرچه از سنگ‌ها، از جمله مرمر و گرانیت، به طور گسترده در ساخت کف، پیشخوان‌ها و پشتی‌های تزئینی استفاده می‌شود؛ اما آن‌ها با دستگاه‌های ذخیره انرژی مانند باتری‌ها و خازن‌ها ادغام نشده‌اند.

اما سنگ‌ها، حتی آن‌هایی که صیقلی هستند و صاف به نظر می‌رسند، دارای برجستگی‌ها و شکاف‌های میکروسکوپی هستند که چسبیدن اجزای الکتریکی به آن‌ها را دشوار می‌کند.

پژوهشگران اخیراً متوجه شده‌اند که می‌توانند میکروابرخازن‌ها را که دارای سرعت شارژ و تخلیه شارژ سریع هستند و قدرت ذخیره‌سازی‌شان عالی است، با لیزر روی سطوح نامنظم قرار دهند؛ بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند از این یافته برای ساخت میکروابرخازن‌ها روی سنگ مرمر استفاده کنند.

آن‌ها دستگاهی ساختند که در آزمایش‌ها، حتی پس از ۴ هزار چرخه شارژ و تخلیه شارژ  باز هم قدرت ذخیره انرژی زیادی داشت.

هنگامی که چندین دستگاه میکروانرژی در یک آرایه سه در سه به هم متصل شدند، انرژی کافی برای روشن‌کردن یک ال‌ای‌دی ذخیره شد. علاوه بر این، دستگاه‌های ذخیره انرژی سنگ در برابر ضربه‌های شدید بادوام بودند و این قابلیت را داشتند که به‌سرعت بازیافت شوند.

به گفته پژوهشگران دستگاه‌های میکروانرژی سنگی احتمالاً می‌توانند از مصالح ساختمانی طبیعی انرژی با کارایی بالا، قابل تنظیم و دسترسی راحت فراهم کنند.

بنیاد تحقیقات ملی کره بودجه انجام این پژوهش را فراهم کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-24 11:30

افزودن دیدگاه جدید