کدخبر :294840 پرینت
29 اردیبهشت 1403 - 11:37

با ویژگی جدید گوگل، از عکس‌های خود سوال بپرسید!

گوگل فوتوز تا پیش از این برای جستجو و پیدا کردن تصاویر یا ویدئوهای خاص از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد، اما این شرکت فناوری با استفاده از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی، این قابلیت را به سطحی کاملا جدید ارتقا داده که به کاربران امکان می‌دهد از عکس‌های خود سوالات پیچیده بپرسند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در آخرین کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل، این غول فناوری پرده از قابلیت جدید برنامه گوگل فوتوز برداشت که به کاربران امکان می‌دهد از عکس‌های خود سوالات پیچیده بپرسند.

گوگل فوتوز تا پیش از این برای جستجو و پیدا کردن تصاویر یا ویدئوهای خاص از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد، اما این شرکت فناوری با استفاده از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی، این قابلیت را به سطحی کاملا جدید ارتقا داده است.

از این پس، کاربران سرویس Google One در آمریکا می‌توانند از گوگل فوتوز سوالاتی همچون "بهترین عکس را از هر پارک ملی که بازدید کرده ام به من نشان بده" بپرسند. انتظار می رود این ویژگی جدید ظرف چند ماه آینده در دسترس همه کاربران قرار گیرد.

گوگل فوتوز برای ارائه پاسخ به این گونه سوالات پیچیده، از اطلاعات مکانی (GPS) موجود در تصاویر و همچنین الگوریتم های هوش مصنوعی برای تشخیص و انتخاب "بهترین" تصاویر بهره می گیرد.

ریک استون، مدیرعامل بخش هوش مصنوعی گوگل در این زمینه گفت: این یک گام بزرگ در راستای ارتقای تجربه کاربری و تعامل انسان با فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی است. ما در حال ایجاد راه های جدید برای برقراری ارتباط بین انسان و ماشین هستیم.

پیش از این، کاربران برای پیدا کردن تصاویر خاص یا سازماندهی آلبوم های عکس خود در گوگل فوتوز با محدودیت هایی روبرو بودند. اما با معرفی این قابلیت جدید، آنها می توانند به طور طبیعی تر با نرم افزار تعامل کنند.

علاوه بر این، گوگل قصد دارد ویژگی پرسش از تصاویر را به محصولات دیگر خود مانند گوگل لنز نیز گسترش دهد. این شرکت همچنین در حال توسعه سیستم هایی برای کاربران غیرآمریکایی است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.