کد مطلب: 

295047

اعمال محدودیت آمریکا بر صادرات مدل‌های هوش مصنوعی

قانون‌گذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور با این استدلال که چین ممکن است از مدل‌های هوش مصنوعی برای تقویت توانایی‌های نظامی خود بهره‌برداری کند، به پیش‌نویس قانونی رای دادند که به دولت بایدن اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی بر صادرات سیستم‌های هوش مصنوعی وضع کند.
اعمال محدودیت آمریکا بر صادرات مدل‌های هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه دوم خرداد، با اکثریت آرا به پیشبرد این پیش‌نویس قانونی رای داد که دو نماینده جمهوری‌خواه، مایکل مک‌کال و جان مولنار و دو نماینده دمکرات، راجا کریشنامورتی و سوزان وایلد از آن حمایت می‌کنند.

این پیش‌نویس در صورت تبدیل شدن به قانون، همچنین به وزارت بازرگانی اختیار صریحی می‌دهد تا آمریکایی‌ها را از همکاری با شرکت‌ها و دولت‌های خارجی‌ها به منظور توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی که برای امنیت ملی ایالات متحده خطرناک تشخیص داده می‌شوند، منع کند.

مک‌کال که ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را برعهده دارد، روز چهارشنبه هشدار داد: «بدون این قانون، شرکت‌های برتر هوش مصنوعی ما ممکن است به طور غیرمستقیم به پیشرفت فن‌آوری چین کمک کنند و توانایی‌های نظامی و برنامه‌های زیانبار آن‌ها را تقویت کنند.»

به گفته مک‌کال، حزب کمونیست چین به دنبال گسترش پیشرفت‌های فن‌آوری خود برای تقویت دستگاه نظارتی و جنگی‌اش است و «ضروری است ایالات متحده فن‌آوری‌های حساس خود در برابر دسترسی آن‌ها محافظت کند.»

ناظران می‌گویند این پیش‌نویس قانونی نشانه این است که واشنگتن در حال آماده شدن برای مقابله با هدف‌گیری‌های چین در حوزه هوش مصنوعی است.

این پیش‌نویس قانونی با ۴۳ رای موافق و تنها ۳ رای مخالف تصویب شد و پیش از امضا از سوی بایدن و تبدیل‌شدن به قانون باید در صحن مجلس نمایندگان و سنا رای بیاورد، هرچند هنوز هیچ پیش‌نویس مشابهی در سنا در دست بررسی قرار ندارد.

گروه دو حزبی از سناتورها، از جمله چاک شومر رهبر اکثریت دمکرات در سنا، هفته گذشته از کنگره خواستند ۳۲ میلیارد دلار برای انجام پژوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی تصویب کند تا ایالات متحده در این فن‌آوری قدرتمند همچنان پیشتاز بماند.

رویترز پیشتر گزارش داده بود دولت جو بایدن از جمله با برنامه‌هایی برای حفاظت از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی در حال آماده‌سازی برای گشودن جبهه جدیدی در تلاش خود برای محافظت از فن‌آوری آمریکایی هوش مصنوعی در مقابل دست‌انداز‌های چین و روسیه است.

مقام‌های آمریکایی هفته گذشته در جریان نخستین دور مذاکرات دوجانبه رسمی خود درباره این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد «سواستفاده» چین از هوش مصنوعی مطرح کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-23 12:38

افزودن دیدگاه جدید