کدخبر :295834 پرینت
24 خرداد 1403 - 06:02

بهره برداری از پروژه فیبرنوری خرمشهر تا یک ماه آینده

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از بهره برداری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌های خرمشهر تا یک ماه آینده خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهدی شه نظری پور گفت: با هماهنگی انجام شده در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با توجه به حقی که مردم آبادان و خرمشهر به گردن تمامی مردم ایران زمین دارند طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به صورت الگو در آبادان و خرمشهر آغاز شد.

وی افزود: قرار است این طرح در ماه آینده در شهرستان خرمشهر افتتاح شود و در آبادان نیز کار عملیاتی شروع شده و امیدواریم با تعامل و همفکری و هماهنگی دستگاه اجرایی و خدمات رسان تا قبل از پایان سال شهرستان آبادان به شبکه فیبر نوری کشور متصل شود.

وی طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها جز ابر پروژه‌های وزارت ارتباطات در سطح کشور دانست و افزود: به موجب برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف است ۲۰ میلیون خانوار را برای استفاده از شبکه فیبرنوری در سراسر کشور تحت پوشش قرار دهد که سهم استان خوزستان از این تعداد حدود یک میلیون خانوار است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات خوزستان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ترافیک روی شبکه سیار و ۳۰ درصد بر روی شبکه ثابت قرار دارد این در حالی است که در تمام دنیا این وضعیت برعکس است به همین دلیل باید تلاش شود تا ترافیک شبکه ثابت افزایش یابد.

شه نظری پور با اشاره به جایگزینی این شبکه به جای کابل مسی خاطرنشان کرد: ارتباطات ثابت اغلب بر بستر کابل مسی است که به دلیل گران بودن و سرقت آن و منسوخ شدن این شبکه، فیبر نوری جایگزین آن می‌شود.

وی از دیگر مزایای این پروژه را  ایجاد شهر هوشمند توصیف کرد و گفت: مکلف هستیم یک بار برای همیشه زیرساخت مناسب شبکه اینترنتی و ارتباطی را در استان فراهم کنیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات خوزستان در پایان بیان کرد: این اقدام برای مناطقی که امکان توسعه شبکه ندارند و یا در مناطق تازه تاسیس بسیار پرکاربرد و دارای اهمیت است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.