کد مطلب: 

295024

ببینید| چرا موبایل‌ها در بالگرد حامل رئیس جمهور سریعا نقطه‌زنی نشدند؟

روایت مهرداد بذرپاش از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، به برخی سوالات فضای مجازی که چرا در همان ساعات نخستین سانحه، موبایل‌ها ردیابی دقیق و نقطه زنی نشدند پاسخ می‌دهد.
ببینید| چرا موبایل ها در بالگرد حامل رئیس جمهور نقطه زنی نشد؟

به گزارش سیتنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی در تشریح جزئیات حادثه بالگرد حامل شهید رئیسی، رئیس‌جمهور و همراهان ایشان بیان کرد: برای شناسایی دقیق منطقه بر اساس آنتن تلفن همراه نیاز به سه آنتن بی‌تی‌اس (BTS) در منطقه بود، اما تنها یک آنتن بی‌تی‌اس در آن محدوده وجود داشت که با استفاده از آن، حدود منطقه و روستای اوزی را مشخص کردند.

پیش‌تر عیسی زارع پور، با اشاره به توان فنی به کار گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عملیات امداد و جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه تصریح کرد: ما به سرعت تیم فنی 30 نفره ای اعم از اپراتورهای ارتباطی و سایر نهادها و مسوولان مرتبط تشکیل دادیم و تمام زیرساخت های ارتباطی کشور و توانمندی های فنی را بکار گرفتیم که بتوانیم به تیم های امدادی کمک کنیم.

وی افزود: ما در همان ابتدا توانستیم موقعیت اولیه را شناسایی کنیم و تقریبا محدوده مثلثی شکل به اضلاع 7 کیلومتر در 6 کیلومتر در 6 کیلومتر شناسایی کردیم که پوشیده از جنگل، مه و باران بود و کار امداد رسانی را سخت می کرد.

زارع پور ادامه داد: بر اساس سیگنال هایی که دریافت می شد سه منطقه را مشخص و مناطق را اولویت بندی کردیم و تمرکز را در نهایت روی اولویت اول گذاشیم و در طی این فرایند توانستیم اطلاعات دقیق تری دریافت کنیم و محدوده جستجو را کوچکتر کنیم؛ چرا که دو دستگاه تلفن همراه همچنان تا ساعت 7 - 8 شب روشن بودند و همین امر باعث شد محدوده دقیق تری را شناسایی کنیم و در اختیار تیم های امدادی و هم تیم های پهپادی از جمله تیم پهپادی ترکیه ای که با اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی از نهادهای ذیربط مشغول پایش بود قرار دادیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه واقعا شرایط بسیار سختی بود، خاطرنشان کرد: اگر چه ما در نهایت به محدوده ای به قطر حدود یک کیلومتر رسیدیم ولی با توجه به شرایط منطقه و تاریکی هوا، بسیار سخت بود که با روشنایی هوا، نیروهای امدادی توانستند بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داشتند در همان ساعات ابتدایی صبح محل سقوط را شناسایی کنند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-05-23 00:57

افزودن دیدگاه جدید