کد مطلب: 

264071

شرکت‌های خلاق زمینه توسعه گردشگری را فراهم می‌کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت های مختلف شرکت های خلاق تاکید کرد که شرکت های خلاق می توانند عامل پویایی و توسعه صنعت گردشگری در کشور باشند.
علی کریمی فیروزجایی

به گزارش سیتنا، علی کریمی فیروزجایی، با اشاره به ظرفیت‌های شرکت های خلاق در توسعه کشور گفت: چندی پیش جلسه ای با شرکت های خلاق تشکیل شد و در این جلسه نیز با توجه به این که شرکت های خلاق عنوان شد که در زمینه علوم انسانی و فرهنگی نیز فعالیت خواهند داشت، مقرر شد تا در راستای رفع موانع از پیش روی شرکت های خلاق تعامل صورت گیرد.

این نماینده استان مازندران در مجلس یازدهم تصریح کرد: در برهه ای از زمان که فعالیت شرکت های دانش بنیان معطوف به زمینه های علوم پایه و صنعتی شده است، شرکت های خلاق می توانند وارد عرصه های مغفول مانده، مانند آموزش و گردشگری شوند و از فناوری در راستای توسعه علوم انسانی و گردشگری بهره جوییم.

وی افزود: مجلس در حوزه وضع قوانین و مقررات و حمایت های مالی و بودجه ای، آمادگی دارد تا به کمک شرکت های خلاق رفته و به صورت تخصصی نیز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم نیز در این حوزه با معاونت علمی ریاست جمهوری تعامل خواهد کرد تا با شتاب بیشتری، شرکت های خلاق در کشور توسعه یابند.

کریمی فیروزجایی با اشاره به این که سایر دستگاه ها ضرورت دارد تا در کنار شرکت های خلاق باشند، گفت: در برنامه ریزی ها باید به گونه ای به شرکت های خلاق توجه شود تا عقب ماندگی آن ها از سایر حوزه ها جبران شود. امروز ما فرصت های طلایی را در کشور از دست داده ایم و به همین علت علوم انسانی و فرهنگی در کشور همچون سایر موارد پیشرفت نداشته اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که فرهنگ و علوم انسانی کشور امروز نیاز به سرمایه گذاری دارند، توضیح داد: شرکت های خلاق می توانند بستری باشند تا سرمایه ها از طریق این شرکت ها در محل مناسب صرف شوند و نتایج ملموس بواسطه نقش هدایت پذیری این شرکت ها، به‌دست آید.

این نماینده استان مازندران گفت: از سوی دیگر شرکت های خلاق می توانند خدمات عمومی را به آسانی در اختیار مردم قرار دهند. برای مثال امروز شرکت های خلاق می توانند با هم افزایی با سازمان بهزیستی کشور، زمینه های آموزشی مناسبی برای جامعه معلولان ایجاد کنند و کمبودها در این حوزه را جبران کنند. لازمه ورود شرکت های خلاق به این عرصه ها، فراهم کردن مقدمات و زمینه های لازم است که با تعامل بین دستگاهی ممکن می شود.

مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات این آمادگی را دارد تا در عرصه های رفع معضلات اجتماعی نیز از ظرفیت های شرکت های خلاق بهره گیرد و در این خصوص حمایت های لازم را نیز قطعا انجام خواهیم داد تا این مسیر با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-06 12:07

افزودن دیدگاه جدید