کد مطلب: 

274695

شرکت‌های خلاق؛ کلید اشتغالزایی محلی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بحث اشتغال فارغ التحصیلان و بیکاری یک مسئله جدی است و رشد منطقه ای شرکت‌های خلاق، فناور و نوآور، می تواند استعدادها و منابع و داشته‌های محلی را به محملی برای اشتغالزایی بدل سازد.
قادری

به گزارش سیتنا، شناخت ظرفیت‌های نهاد قانون گذاری برای حمایت بیشتر از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان یکی از اهداف مستمر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است، تلاش دارد تا حداکثر حمایت را از زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور به عمل آورد. قانون جهش تولید دانش بنیان نیز که اخیراً در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، در همین راستا تبیین شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در ادامه افزود: انتظار می رود با تصویب و ابلاغ این قانون، موانع و چالش‌های پیشین بر سر راه فعالیت شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور تا حدی مرتفع شود و دیگر بهانه‌ای برای برخی دستگاه‌های اجرایی در توسعه همکاری خود با این شرکت‌ها باقی نماند.

مجلس شورای اسلامی در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است، تلاش دارد تا حداکثر حمایت را از زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور به عمل آورد.

قادری در ادامه صحبت‌های  خود، ضمن تبیین جایگاه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در انسجام و پیشبرد اکوسیستم خلاقیت و نوآری در کشور، همچنین گفت: در این قانون تلاش شد تا جایگاه این معاونت ارتقاء بیشتری بیابد و اختیارات و اهرم های قانونی در اختیار این معاونت قرار گیرد. بدیهی است که پیگیری مشکلات و مسائل موردی و خاص وظیفه این معاونت است، اما این نهاد همواره می تواند موارد پرتکرار مشکلات غامض را با مجلس شورای اسلامی در میان بگذارد. کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون صنایع و معادن، آموزش و کمیسیون اقتصادی یقیناً آمادگی دارند تا این مشکلات را بررسی و پتانسیل‌های مجلس  را در مسیر رفع این چالش‌ها به کار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، ضمن صحه گذاردن بر نقش بی بدیل شرکت‌های خلاق در حل چالش‌ها و معضلات کشور، افزود: ما در کشور با موضوعات استراتژیک بسیاری روبه رو هستیم که شرکت‌های خلاق و نوآور، می‌توانند برای آنها راه حل‌های فناورانه بیابند. کشاورزی و امنیت غذایی یکی از این مسائل بسیار حائز اهمیت است که می‌تواند به یک فعالیت محوری برای شرکت‌های خلاق تبدیل شود.

وی گفت: بحث اشتغال فارغ التحصیلان و بیکاری نیز یک مسئله جدی است، رشد منطقه ای شرکت‌های خلاق، فناور و نوآور، می تواند استعدادها و منابع و داشته‌های محلی را به محملی برای اشتغالزایی بدل سازد. می‌توان با خشکسالی، تحریم و فشارهای ظالمانه خارجی با تکیه بر جوانان خلاق و صاحب ابتکار و ایده، به مقابله برخواست. همچنین ما در کشور منابع معدنی قابل توجهی در اختیار داریم که به تزریق دانش و خلاقیت نیازمند است تا این منابع زیرزمینی بالفعل شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-11-28 14:44

افزودن دیدگاه جدید