کد مطلب: 

273897

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق پاسخی راهگشا برای بسیاری از چالش‌های اقتصادی هستند

عضو هیأت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند با گره‌گشایی از مشکلات پیش آمده در لایه‌های مختلف تولید و اقتصاد، باعث روان‌سازی جریان تولید، عرضه و بازرگانی شوند.
شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، عباس گودرزی نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بروجرد با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی و بیانات مقام معظم رهبری، اقتصاد درونزا و مقاومتی، راهبردی منطقی و ساختارمند برای مقابله با مشکلات مرسوم اقتصادی و برخی چالش‌های بر آمده از تحریم است، گفت: در این بین، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، که رسالت آنها تمرکز بر نیازهای فناورانه و فراهم ساختن پاسخ‌های مبتنی بر ابتکار، خلاقیت و فناوری، برای این نیازها است، نقشی اساسی بر عهده دارند.

گودرزی همچنین گفت: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند با گره‌گشایی از مشکلات پیش آمده در لایه‌های مختلف تولید و اقتصاد، باعث روان‌سازی جریان تولید، عرضه و بازرگانی شوند.

وی افزود: بدیهی است که یکی از اصلی‌ترین حمایت‌ها از واحدهای خلاق و نوآور، ایجاد جایگاه و منزلت برای این شرکت‌ها است. باید این منزلت هم در جامعه و هم در چشم مسئولین ایجاد شود و همه آحاد جامعه به این شرکت‌‎ها به چشم یک قطعه بسیار ضروری و جدایی‌ناپذیر از فرایند تولید در کشور نگاه کنند.  در واقع باید هم مسئولین و هم مردم نقش کلیدی شرکت‌های خلاق در پیشرفت جامعه را درک کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: باید برای این شرکت‌ها، در قانون، ساختار و حتی در نگاه ها، جایگاه متناسب با فعالیت آنها را ایجاد کرد. اگر چنین جایگاهی به وجود آمد، طبیعی است که به دنبال آن کمک‌های مالی و انواع حمایت‌ها نیز خواهد آمد.

وی افزود: ایران بازار ارزشمندی، هم در داخل و هم در کشورهای منطقه در اختیار دارد که تا حد زیادی بالفعل نشده است. برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت‌ها نیازمند ابتکار، خلاقیت و نوآوری هستیم، وخلاقیت درست همان ابزاری است که شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در اختیار دارند.

گودرزی ضمن برشماری ظرفیت‌های مختلف شرکت‌های خلاق، گفت: مجلس آمادگی کامل دارد تا تمام ظرفیت‌های قانونی خود را برای حمایت از شرکت‌های خلاق به کار گیرد و مانند یک پشتیبان در این خصوص، در کنار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار دارد.

این نماینده مجلس گفت: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در عرصه‌های مختلفی مانند اشتغال‌زایی، صادرات و ایجاد تحول در تولید، قابل تامل است و می‌تواند در همه این عرصه‌ها، کانون خیر باشد.خلاقیت و نوآوری شرکت‌های خلاق هم در حوزه تولید، هم تقویت تولید و هم در حوزه عرضه خدمات و محصولات، کاربرد بسیاری دارد و می‌تواند صنایع و تولیدات سنتی ما را وارد عصر مدرن‌سازی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-03 08:51

افزودن دیدگاه جدید