کد مطلب: 

273860

نماینده مجلس: حمایت همه جانبه از شرکت‌های خلاق صورت گیرد

یک عضو فراکسیون دانش‌بنیان مجلس گفت: ما در مجلس در نظر داریم تا در بودجه 1402 یک سهم خوب و چتر حمایتی قابل توجهی را به حمایت از شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیان تخصیص دهیم.
شرکت‌های خلاق

به گزارش سیتنا، مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از سهم قابل توجه خلاق‌ها در بودجه 1402 گفت و ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی از ماموریت‌های اصلی خود را تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و استارتاپ‌های فعال در این حوزه تعریف کرده‌ایم. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است، بدیهی است که با توجه به داشته‌های ما در حوزه نخبگانی و منابع انسانی، در صورت هم‌افزایی بیشتر بین خود دستگاه‌های دولتی از یک سو و سه قوه، از سوی دیگر، می‌توان نتایج بسیار بهتری در این زمینه به دست آورد.

وی افزود: در حال حاضر قوانین بالادستی در این حوزه در حال تکوین است. تعامل خوبی نیز میان فراکسیون دانش‌بنیان مجلس که بنده هم عضو آن هستم و معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری و سایر بخش‌های مرتبط شکل گرفته است. مطمئناً با توجه به سیر اصلی حرکت کشور و نیازهای ما، اگر بتوانیم تنها زیست‌بوم نوآوری در کشور و اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان را به صورت جهشی تقویت کنیم، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات حل خواهد شد یا به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.

شریفیان که خود فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته سیستم‌های فرهنگی است با اشاره به اهمیت شرکت‌های خلاق و صنایع نرم و فرهنگی، بیان کرد: در بررسی دیگر کشورهای توسعه یافته به ویژه در جنوب شرقی آسیا، می‌بینیم که صنایع نرم و خلاق، چه نقش محوری در رشد اقتصادی آنها ایفا کرده‌اند. ما در مجلس در نظر داریم تا در بودجه 1402 یک سهم خوب و چتر حمایتی قابل توجهی را به حمایت از این شرکت‌ها و جوانان خلاق، فناور و دانش‌بنیان تخصیص دهیم.

نماینده مردم تهران ضمن تاکید بر رویکردهای کاربردی در تعامل با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: مهم است که این شرکت‌ها در ارتباط با دستگاه‌ها، ادارات و همه بخش‌های کشور بر حل عملگرایانه مشکلات تمرکز کنند. باید حمایت‌ها به سمتی جریان پیدا کند که بیشترین نتیجه مطلوب در حل مشکلات از آن حاصل شود. ارائه پاسخ‌های فناورانه به مشکلات روزمره کشور، مهمترین هدفی است که هر شرکت و استارتاپی باید دنبال کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-02 09:18

افزودن دیدگاه جدید