کد مطلب: 

273724

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق اهرم تبدیل نوآوری به توسعه ملی هستند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صنایع نرم و خلاق می‌توانند همان ظرف و بستر ایده آلی باشند که ظرفیت‌های علمی و منابع انسانی کشور را به سمت ثروت و توسعه ملی رهنمون سازند.
 مهدی سعادتی بیشه‌سری

به گزارش سیتنا، مهدی سعادتی بیشه‌سری نماینده مردم از حوزه انتخابیه بابل در مجلس شورای اسلامی از نقش پیشرانی و هدایتگری نوآوری‌ شرکت‌های خلاق به سوی تولید ثروت و ایجاد توسعه پایدار گفت.

وی افزود: واقعیت این است که ما در کشور شاهد اتفاقات بزرگی به ویژه در حوزه، علم ، فناوری و صنایع نرم و خلاق بوده‌ایم، درست است که پتانسیل‌های کشور بسیار بیش از اینها است، اما دستاوردهای که به مدد رهبری معظم انقلاب، امام  و خون شهدا محقق شده است را نباید اندک شمارد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب، به ایجاد تحول ساختاری در زیرساخت‌ها است، صنعت، تولید و گردشگری ما از ظرفیت‌های بسیار بالای برخوردار است.ما در همه حوزه‌ها از جوانان بسیار مستعدی برخوردار هستیم، در مراکز دانشگاهی ما در همه استان‌ها، هر روز صاحبان ایده و ابتکار به دنبال بستری مناسب برای عملی کردن ایده‌های خود هستند. استنارتاپ‌های دانشگاهی و شرکت‌های خلاق و نوآور همان ظرف مناسبی هستند که می‌توانند این موج عظیم جوانان خلاق را به سمت خود جذب کنند.

سعادتی در پاسخ به سوالی در رابطه با نامه رهبر انقلاب اسلامی به سران قوا برای هم‌افزایی در زمینه حمایت بیشتر از شرکت‌ها و صنایع نرم و خلاق، افزود: رشد علمی کشور ما چند برابر بسیاری از کشورهای در حال توسعه است، از سوی ظرفیت‌های بزرگی در زمینه گردشگری، فرهنگی، حوزوی، اجتماعی، گیاهان دارویی، شرکت‌های نرم‌افزاری و سایر حوزه‌های صنایع نرم و خلاق، در کشور وجود دارد. این دو گذاره اگر کنار هم قرار بگیرند می‌توانند جهشی بزرگ در راستای توسعه فناورانه و خلاق، صنایع و رشته‌های مختلف ایجاد کنند. از این  رو ما نیز در قوه مقننه بر خود واجب می دانیم در راستای عمل به فرامین رهبری ، از تمام ظرفیت‌های خود برای رشد هر چه بیشتر زیست‌بوم صنلایع نرم و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره ببریم.

وی همچنین بیان کرد: تصویب قوانین مختلفی مانند مقابله با انحصار، رفع موانع تولید، جهش تولیدات دانش‌بنیان و نظایر این، همه در این راستا صورت گرفته است. مدیران مختلف استانی و شهرستانی نیز باید در هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بحث رسدگی مصداقی به مشکلات شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-29 14:19

افزودن دیدگاه جدید