کد مطلب: 

177988

فراخوانی دیگر برای انصراف یارانه‌بگیران بی نیاز

عضو هیات علمی دانشگاه علامه با اشاره به این‌که دولت باید فراخوان دیگری برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه بدهد گفت: پیشنهاد وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت یارانه تنها به اقشار کم‌درآمد عضو کمیته امداد، سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان و کارگران با حقوق پایین پیشنهاد خوبی برای اصلاح روند پرداخت یارانه است.
فراخوانی دیگر برای انصراف یارانه‌بگیران بی نیاز

به گزارش سیتنا، مهدی تقوی، با اشاره به این‌که شیوه‌ای که پرداخت یارانه با آن شروع شد روش بسیار نامناسبی برای اجرای این طرح بود، اظهار کرد: در انگلستان در طرحی مشابه از افراد ثروتمند مالیات دریافت می‌شود و با آن هزینه درمانی و خرید مواد غذایی را به همه مردم نیازمند می‌دهند تا آنها بتوانند این خدمات را ارزان‌تر دریافت کنند.

وی افزود: در حالی که دولت گذشته با اجرای غلط طرح یارانه رکود تورمی، رشد منفی، بیکاری بالا و در نهایت تورم 40 درصد ایجاد کرد و این اشتباه‌ترین نوع انجام این طرح بود که عنوان یارانه روی آن گذاشته شد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: در جهت اصلاح این طرح دولت اعلام کرد که افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند، انصراف دهند، اما اگر ثروتمندانی هستند که هنوز یارانه می‌گیرند این افراد قابل شناسایی‌اند و باید از این سیستم حذف شوند.

تقوی با تاکید بر این‌که روند شناسایی و حذف ثروتمندان با خطای بالا همراه است، عنوان کرد: برای مثال کسانی که در خیابان استانبول دلار و سکه می‌فروشند درآمد بالایی دارند، کارت اتحادیه ندارند و مالیات نیز نمی‌پردازند و یارانه هم می‌گیرند چطور می‌توان این افراد را شناسایی کرد و عده زیادی از این دست ثروتمندانی هستند که قابل شناسایی نیستند.

این اقتصاددان درباره‌ی نحوه صرف یارانه‌های صرفه‌جویی شده گفت: این مبالغ صرفه جویی شده باید سرمایه‌گذاری شده بیمارستان و مدارس دولتی در مناطق محروم ساخته شود و البته یارانه افراد کم‌درآمد‌تر را نیز افزایش یابد.

تقوی خاطر نشان کرد: افرادی که 600 تا 800 هزار تومان درآمد دارند نمی‌توانند هزینه‌های خود را بپردازند، لازم است یارانه این افراد بیشتر شود تا فقر در اقتصاد کشور کاهش یافته و زندگی عمومی مردم بهتر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-12 20:15

افزودن دیدگاه جدید