کد مطلب: 

293999

باتری که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود!

پژوهشگران مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی باتری‌های سدیمی با قدرت بالا ساخته‌اند که می‌تواند در چند ثانیه شارژ شود می‌توان و در همه چیز از خودروهای برقی گرفته تا گوشی‌های تلفن هوشمند استفاده می شود.
 شارژ

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا و بر اساس گزارش «technologynetworks»، پژوهشگران مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی(KAIST) باتری‌های سدیمی با قدرت بالا ساخته‌اند که می‌تواند در چند ثانیه شارژ شوند.

این باتری ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود و می‌توان در همه چیز از خودروهای برقی گرفته تا گوشی‌های تلفن هوشمند استفاده شود.

به گفته پژوهشگران کره جنوبی، این باتری‌های سدیمی از باتری‌های لیتیوم‌‌ـ‌یونی متداول موجود در تلفن‌های هوشمند و خودروهای برقی ارزان‌تر و ایمن‌تر است.

پژوهشگران این کار را با تلفیق موادی که معمولا در باتری‌های مناسب ابرخازن‌ها به کار می‌روند انجام دادند، که در همه چیز یافت می‌شوند از سیستم‌های ترمزگیری بازیافتی در خودروهای برقی گرفته تا تنظیم درجه پره‌های پروانه توربین بادی.

پروفسور جونگ کو کانگ از دانشکده مهندسی و علوم مواد موسسه علم و فناوری پیشرفته کره‌جنوبی که که هدایت این پژوهش را بر عهده داشته است، در این باره می‌گوید: «این باتری قادر است به‌سرعت شارژ شود و به تراکم انرژی ۲۴۷ وات‌ساعت/کیلوگرم و تراکم توان ۳۴ هزار و ۷۴۸ وات/کیلوگرم برسد.»

به گفته پژوهشگران، این باتری‌ها احتمالاً برای برنامه‌های شارژ سریع از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند و فناوری‌های هوافضا مفید باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-29 16:05

افزودن دیدگاه جدید