کد مطلب: 

288950

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام 1402) در نشست خبری با تشریح برنامه‌های این نمایشگاه، تاکید کردند: ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، در حالی که در دوره پیشین نمایشگاه تلکام در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴ شرکت حضور داشتند که امسال با تلاش شورای سیاستگذاری تعداد این شرکت‌ها به ۱۶۱ شرکت رسید، همچنین بیش از ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه تلکام دعوت شده‌اند.
نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

به گزارش خبرنگار سیتنا، حامد بی آزار، معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام 1402) گفت: برای شکل گیری نمایشگاه، کارگروه تخصصی تشکیل دادیم و با اعضای شورای سیاستگذاری مشتمل بر محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، سعید سعیدی، مشاور بین الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، داوود ادیب، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سعید عواطفی، رییس گروه الکترونیک مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، غلامی، معاون اداره کل همکاری و توسعه صنعت وزارت ارتباطات و بنده موارد را در بیش از شش جلسه بررسی کردیم و تمهیداتی برای بهبود برگزاری نمایشگاه مصوب کردیم.

حضور ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در نمایشگاه تلکام امسال

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام ادامه داد: از ویژگی های این نمایشگاه می‌توان به مساحت مفید آن در ۱۱ هزار متر مربع اشاره کرد. ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، در حالی که در دوره پیشین نمایشگاه تلکام در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴ شرکت حضور داشتند که امسال با تلاش شورای سیاستگذاری تعداد این شرکت‌ها به ۱۶۱ شرکت رسید.

وی، خاطرنشان کرد: از دوم دی ماه کارگاه ها و نشست های تخصصی در این نمایشگاه برگزار می شود که شرکت ها و بازدیدکنندگان می توانند به طور رایگان از این کارگاه ها بازدید کنند.

بی آزار، افزود: بیش از ۸۰ نفر به عنوان هیات تجاری از ۹ کشور از نمایشگاه تلکام بازدید می‌کنند. هیات های تجاری از چین، ترکمنستان و کشورهای دیگر در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین پاویونی از محصولات دانش بنیان و نوآور که متمایز از نمونه های مشابه هستند برپا می شود.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، اظهار کرد: شش سالن نمایشگاهی به  صورت مفید و غیر مفید خواهیم داشت، همچنین ۱۵ شرکت از صندوق نوآوری تحت عنوان دانش بنیان حضور دارند.

وی گفت: در گروه های کالایی شرکت های مشاوره و طراحی در بخش ICT حضور دارند، شرکت های بهینه سازی و توزیع کننده، شرکت های پروژه محور، فعالان فین تک و گروه های دیگر، این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

حضور پررنگ شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام امسال

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران هم در این نشست خبری، اظهار داشت: یکی از قطب های اصلی ارتباطات، شرکت مخابرات ایران با بیشترین مشترک تلفن ثابت و همراه است و انشالله حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی، ادامه داد: در این نمایشگاه، سرویس های مبتنی بر فیبرنوری و فناوری های جدید ارائه خواهند شد و مجموعه مخابرات در سالن شماره هفت با ۱۸۰۰ متر زیربنا حضور دارد و ۱۲ الی ۱۳ شرکت را در این سالن پوشش خواهیم داد؛ همچنین از شرکت های نوآور دعوت کرده ایم.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، تاکید کرد: بخشی از سالن را به بخش رسانه اختصاص داده ایم، همچنین تقریبا حدود ۲۵ سرویس مخابراتی در نمایشگاه تلکام امسال وجود دارد که شامل فیبرنوری، هوبان و .... هستند و رونمایی خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین اللمل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی را آماده کردیم که بر اساس تکنولوژی های جدید است.

تشریح برنامه‌های ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات در نمایشگاه تلکام 1402

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

دکتر داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، گفت: با حضور ۳۰ ساله‌ای که در نمایشگاه‌های تلکام داشتم که قبلا عمومی و‌ سپس تخصصی گردید، نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ را نمایشگاهی متفاوت می‌بینم و اتفاقات خوبی در این نمایشگاه رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: برگزاری 15 پنل تخصصی و 22 کارگاه در حوزه فناوری های نوین توسط اساتید دانشگاهی و متخصصان با موضوعات لبه تکنولوژی نشانگر این موضوع است که تلکام 2023 به درستی راه خود را پیدا نموده و همگام با نسل جدید نمایشگاه ها حرکت می نماید.

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تلکام، گفت: برنامه های ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات در نمایشگاه امسال بر اساس اطلاعاتی که دکتر کرباسی، دبیر ستاد در اختیار بنده قرار داده است، شامل موارد ذیل است:

۱. امضای تفاهم‌نامه حمایت از توسعه تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج) با مخاطب شرکت‌های دانش‌دانش‌بنیان، بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول،

۲. امضای سه توافقنامه با موضوع دریافت خدمات ارزیابی و نظارت، حمایت از پایان‌نامه‌ها و تجهیز آزمایشگاه نسل۵، بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات و پژوهشگاه ارتباطات،

۳. امضای تفاهم نامه سه‌جانبه همکاری در حمایت از پسادکترا و طرح‌های پژوهشی بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، بنیاد ملی علمی ایران و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول،

۴. رونمایی از فراخوان نوآفرین جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا در همکاری بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی.

تشریح دلیل عدم حضور مجموعه وزارت ارتباطات در نمایشگاه تلکام امسال

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

به گزارش سیتنا، دکتر داوود ادیب، در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام 1402) و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون دلیل عدم حضور مجموعه وزارت ارتباطات در این نمایشگاه، گفت: حضور وزارت ارتباطات زمانی می‌تواند موثر باشد که ارتباطاتی بین شرکت های بزرگ و اپراتورها و سایر شرکت ها صورت گیرد و بخواهیم فضایی را توسط وزارت ارتباطات پر کنیم و نمایش حضور در صحنه داشته باشیم، اما امسال از وزارت ارتباطات درخواست کردیم تا به جای حضور بخش دولتی، حضور شرکت ها پررنگ شود و مدیران دولتی به جای وقت گذاشتن در غرفه‌ها و سالن‌های دولتی به بازدید از توانمندی‌های بخش خصوصی و مذاکره با آنها بپردازند.

رئیس کانون هماهنگی فاوا، ادامه داد: با توجه به مدل نمایشگاه تلکام، حضور وزارت ارتباطات به عنوان مجموعه ای که صرفا می خواهد در نمایشگاه باشد، خیلی موثر نیست، اما با وزارت ارتباطات همسو و همراه هستیم، مثلا شعار نمایشگاه تحول دیجیتال و اتصال پذیری است و ارتباطی را با معاونت علمی ریاست جمهوری با توجه به ستادهای مختلف همچون ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری برقرار کردیم.

ادیب، اظهار کرد: با توجه به فرمایش اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر آنکه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید تا پایان برنامه هفتم توسعه از 7.8 به 16 درصد برسد، این نمایشگاه با رویکردی که وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد دیجیتال مدنظر داشته، جامعیت یافته است.

وی، خاطرنشان کرد: در همین راستا ارتباط سه سویه‌ای بین معاونت علمی به عنوان بدنه علمی و فناوری کشور، وزارت ارتباطات به عنوان متولی بخش اجرایی اقتصاد دیجیتال و شورای سیاستگذاری نمایشگاه که از همه ارگان‌ها حضور دارند، صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: وزارت ارتباطات در نمایشگاه تلکام امسال حضور دارد، اما نه حضور فیزیکی؛ حضور این وزارتخانه به صورت معنوی است.

بالغ بر ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه تلکام دعوت شده اند

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهدی آقارفیعی، مدیر خانه نوآوری و فناوری ایران هم در این نشست خبری، گفت: با حمایت های مالی و معنوی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد نمایشگاهی و سندیکا از سه ماه گذشته تیم تخصصی برای شناسایی و جذب شرکت های تخصصی حوزه را شروع کردیم.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی های موفق از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها و رایزن‌ها، خانه های نوآوری در کشورهای دیگر و‌ معرفی مهمانان از طریق سندیکا، ۱۵۰ شرکت اعلام آمادگی کردند و حدود ۸۰ مهمان هدفمند انتخاب شدند و از ۹ کشور ۳۰ شرکت جهت بازدید از نمایشگاه حضور دارند.

آقارفیعی، افزود: مهمانانی از کشورهای سوریه، عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، چین و روسیه حضور دارند و در حال مذاکره با صربستان هم برای حضور هستیم.

وی، اظهار کرد: به منظور آشنایی با اکوسیستم ایران و همکاری های تجاری، این شرکت ها در نمایشگاه حاضر می شوند.

پیگیری تفاهم نامه های پیشین در نمایشگاه تلکام امسال

نمایشگاه تلکام 1402 میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه

سعید سعیدی، مشاور بین الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا، پیرامون پیش بینی ها از انعقاد قراردادهای منجر به پروژه در نمایشگاه تلکام، گفت: در نمایشگاه تلکام سال جاری با رویکرد محتوایی پیش رفته ایم و تفاهم نامه هایی از گذشته وجود داشته و اکنون در این نمایشگاه به امضا خواهند رسید.

عضو شورای سایت‌گذاری نمایشگاه تلکام، ادامه داد: تفاهم نامه های موجود بیشتر از جنس فالو آپ است و مبنی بر قراردادهای تجاری نخواهند بود و بیشتر جنبه پیگیری فعالیت ها را خواهند داشت؛ همان گونه که در نمایشگاه های مشابه شاهد بودیم.

انتهای پیام

«همراه اول» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست خبری اینجا کلیک کنید.

خبرنگارها: زهرا طاهری و فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-19 16:19

افزودن دیدگاه جدید