کد مطلب: 

288807

آمادگی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت همه جانبه از فعالیت‌های پژوهشی نخبگان

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بدون شک، پژوهشگران ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه راهکارهای نوین و خلاقانه، می‌توانند به حل مشکلات و چالش‌های این بخش کمک کنند و زمینه‌ساز تحولات بزرگ و اساسی در این حوزه شوند، در این راستا آمادگی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت همه جانبه از فعالیت های پژوهشی نخبگان، پژوهشگران و اساتید و تمامی فعالین این عرصه را اعلام می‌نماییم.
سید محمد رضوی زاده

به گزارش سیتنا، دکتر سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سرمقاله شماره 98 ماهنامه نسل چهارم آورده است:

با توجه به هفته پژوهش و فناوری، از این طریق از تمامی پژوهشگران کشور به ویژه فعالان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاران خود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که با تلاش و پشتکار خود به پیشرفت علم و دانش کشورمان کمک می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

امروز زمانی است که به همه شما پژوهشگران، اساتید و همکاران عزیز باید افتخار کنیم که با اراده و عزم خود توانسته اید این مسوولیت سنگین را با قدرت و تلاش روزافزون و عالمانه برعهده گیرید. میدان وسیع و پویای توسعه و پیشرفت علم و فناوری های تحول دیجیتال امروز عرصه تلاش های بی وقفه شما عزیزان است.

بر همه روشن است که پژوهش در توسعه کشور به ویژه توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش اساسی و حیاتی دارد. ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از بخش‌های مهم و پویای اقتصاد کشور، می‌تواند به ایجاد اشتغال، افزایش تولید، تسهیل امور اداری و خدماتی، ارتقای سطح آموزش و پژوهش، تقویت هوشمندسازی شهری و روستایی، توسعه فرهنگی و اجتماعی و افزایش امنیت ملی کمک کند. بدون شک، پژوهشگران ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه راهکارهای نوین و خلاقانه، می‌توانند به حل مشکلات و چالش‌های این بخش کمک کنند و زمینه‌ساز تحولات بزرگ و اساسی در این حوزه شوند.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مسوول این بخش، همواره از حمایت از پژوهش و پژوهشگران ارتباطات و فناوری اطلاعات اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و این حمایت را از جمله اولویت‌های خود می‌داند. این نهاد پژوهشی با ایجاد فضای مناسب برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی در این حوزه، سعی دارد تا به تحقق اهداف ملی در راستای تحول دیجیتال و اقتصاد مقاومتی کمک کند.

این پژوهشگاه با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، سعی دارد تا به ارتقای سطح علمی و پژوهشی کشور در این حوزه کمک کند. یکی از دغدغه های ما در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره حمایت از پژوهش های کاربردی و استفاده درست از اندوخته های ارزشمند علمی دانشگاه ها برای حل مشکلات و چالش های صنعت و جامعه است. به همین منظور گام های موثری را برای تحقق این باور خواهیم برداشت تا بیش از پیش، افتخار حضور و مشارکت فعال شما را در زمینه های مختلف تخصصی حوزه فاوا و در قالب هایی مانند تعریف، اجرا و نظارت یا راهبری پروژه های پژوهشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و کنفرانس های علمی و همکاری در فعالیت های بین المللی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آینده ای نزدیک داشته باشیم.

بدون شک دستاوردهای امروز در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مرهون تلاشهای خالصانه و بی وقفه همه متخصصان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و فن آوران این عرصه است که بی هیچ چشم داشتی پرچم افتخار و سربلندی میهن اسلامی را در حوزه های مختلف افراشته نگه داشته و جایگاه جهانی کشورمان را در بخش های مختلف از جمله توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی، فناوری های فضایی، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی اعتلا بخشیده‌اند.

امروز با اتکا به خردورزی، نواندیشی، دانش اندوزی و فن پژوهی شما بزرگواران، بیش از پیش  امیدواریم که گام های بلندی را در عرصه تحول دیجیتال در چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی برداشته و سهم بزرگ و شایانی از پژوهش های ارزشمندتان را به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال و تقویت بدنه اقتصاد کشور تخصیص دهیم.

مجدد فرصت را غنیمت شمرده و همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری، ضمن گرامیداشت این ایام، رسیدن به بالاترین درجات علمی را برای شما فعالان عرصه پژوهش از درگاه حق تعالی مسئلت داریم و آمادگی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت همه جانبه از فعالیت های پژوهشی نخبگان، پژوهشگران و اساتید و تمامی فعالین این عرصه را اعلام می‌نماییم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-12-16 10:45

افزودن دیدگاه جدید