کد مطلب: 

287147

همکاری سنگال و چین برای توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند

شورای اجرایی حمل‌و‌نقل پایدار سنگال CETUD و شرکت صادرات و واردات فنی چین CNTIC اخیراً توافق نامه‌ای را برای توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند در داکار امضا کردند.
همکاری سنگال و چین برای توسعه سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند

به گزارش سیتنا، شورای اجرایی حمل و نقل پایدار سنگال CETUD و شرکت صادرات و واردات فنی چین CNTIC اخیراً توافق نامه ای را برای توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند در داکار امضا کردند. این توافقنامه در حاشیه سومین دوره مجمع جهانی ابتکار جاده کمربند که از 17 تا 18 اکتبر در پکن برگزار شد، توافق شد.

مرحله آزمایشی پروژه اساساً با هدف تجهیز بخشی از شبکه جاده ای در منطقه داکار به فناوری‌های هوشمند برای مدیریت بهینه عملیات، یافتن راه حلهایی جهت بهبود جریان ترافیک، کنترل خودکار، پیشگیری از تخلفات و کاهش تصادفات اجرا می‌شود.

با به روز رسانی مطالعه 1998 در مورد زیان‌های اجتماعی-اقتصادی ناشی از اثرات خارجی منفی حمل و نقل در داکار، در سال 2022 برآورد شد که اقتصاد سنگال سالانه 900 میلیارد فرانک سیفا به دلیل مشکلات ناشی از خودروها، آلودگی، ازدحام، ناامنی جاده‌ها و صدا از دست می دهد. این زیانها معادل شش درصد تولید ناخالص ملی است.

"ابتکار جاده کمربند" که در سال 2013 توسط رئیس جمهور چین اه اندازی شد، با هدف "توسعه زیرساخت های زمینی، دریایی، انرژی و ارتباطات به منظور ارتباط بهتر آسیا، اروپا و آفریقا" است. آخرین نسخه این ابتکار با کنفرانس هایی در مورد موضوعاتی مانند اتصال از طریق زیرساخت ها و خدمات حمل و نقل، توسعه پایدار، اقتصاد دیجیتال، امضای توافق نامه برای 116 پروژه نوآورانه با تاثیر بالا، از جمله حدود 10 پروژه برای آفریقا و تنها یک مورد برای غرب آفریقا، تنظیم شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-07 13:09

افزودن دیدگاه جدید