کد مطلب: 

279776

وزیر ارتباطات: احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام رسان‌های داخلی را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، اطلاعات مردم در فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی، حریم خصوصی آنها محسوب می‌شود و بر همین اساس اطلاعات مردم در پیام رسان‌های داخلی مشمول اصل 25 قانون اساسی است و خیال مردم راحت باشد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی «حرام شرعی» است. وزارت ارتباطات هم بر اساس قوانین و مقررات کشور و ضوابطی که در این زمینه وضع کرده است بر حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در پیام رسانها نظارت دارد.

وی افزود: به هیچ وجه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام رسان های داخلی را ندارد و اطلاعات مردم در پیام رسانهای داخلی مشمول اصل 25 قانون اساسی است و خیال مردم راحت باشد.

زارع پور با اشاره به رونمایی رسمی از اتصال متقابل پیام رسان های بومی در روز گذشته، تصریح کرد: دیروز (پنجم اردیبهشت ماه) به شکل رسمی اتصال متقابل پیام رسان های ایرانی رونمایی شد که در فاز نخست چهار پیام رسان ایتا، بله، گپ و آیگپ به این طرح پیوستند و مردم عزیزمان از این پس برای ارتباط با هموطنان عزیز دیگر نیاز به نصب انواع پیامرسان های ایرانی را ندارند و هر پیام رسانی که مردم عزیزمان بر اساس سلیقه خود دوست دارند، می توانند روی گوشی خود نصب کنند و با بقیه پیامرسان های داخلی در ارتباط باشند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در فاز نخست، ارسال پیام و فایل پیش بینی شده و در گام های بعدی امکان تشکیل گروه بین کاربران پیام رسان های مختلف و تماس صوتی و تصویری نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شبهاتی که از دیروز مبنی بر اینکه اتصال متقابل پیام رسان ها باعث از بین رفتن رقابت و مزیت آنها می شود، توضیح داد: این کار باعث رقابت بیشتر میان پیام رسان ها می شود که بتوانند سهم بیشتری از بازار را بگیرند چراکه امکانات آنها با یکدیگر متفاوت است و این مسیری است که در دنیا نیز دنبال می شود.

زارع پور با اشاره به وضع قانون DMA در اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا، قانون بازار دیجیتال را وضع کرده که روح آن قانون رفع انحصار تمام پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی فعال در اروپاست و از ابتدای سال 2024 اجباری می شود که بر اساس آن تمام پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی فعال در اروپا موظف به برقراری اینترکانکشن هستند و یعنی یک پیامرسانی که حتی هزار کاربر داشته باشد باید به پیام رسان هایی چون واتساپ و تلگرام اتصال متقابل داشته باشد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این قانون جرایم سختی برای عدم اجرای برقراری اتصال متقابل وضع شده و این جهت گیری در همه کشورهای دنیا دنبال می شود، گفت: این مایه افتخار است که در جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و نخبگان و شرکت هایی که در پیامرسان های داخلی مشغول به فعالیت هستند، با راهبری سازمان فناوری اطلاعات اتصال متقابل پیام رسان های ایرانی انجام شد و مردم عزیزمان می توانند از این قابلیت جدید استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-04-26 12:14

افزودن دیدگاه جدید