کد مطلب: 

257113

«کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه» حلقه‌ی مفقوده در گسترش و ارتقای فناوری و جهش تولید

سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: اگر قرار است حلقه‌ی مفقوده در گسترش و ارتقای فناوری و جهش تولید در صنعت مخابرات و الکترونیک، شناسایی و برطرف شود، باید اول فکری به حال "کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه" شود.
برای اجرای دستورالعمل «تولید بدون کارخانه» باید اول فکری به حال «کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه» کرد

به گزارش سیتنا، در اطلاعیه‌ی دوم سندیکای صنعت مخابرات ایران پیرامون «تولید بدون کارخانه» آمده است:

با ابلاغ دستورالعمل صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه توسط وزارت صنعت، سندیکا صنعت مخابرات ایران بلافاصله اولین موضع خود را منتشر کرد و اشاره نمود که ضمن آنکه این اقدام می‌تواند یک فرصت باشد، ولی در صورت بی توجهی در ارزیابی، اجرا و نظارت به یک تهدید جدی برای صنعت ICT تبدیل خواهد شد.

اخیرا نگرانی هایی از جانب  شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه‌ی تحقیق و توسعه و حتی دارندگان کارخانه‌های تولیدی در حوزه‌ی مخابرات و الکترونیک هم مطرح شده است، که کاملا بجاست.

اگر قرار است حلقه‌ی مفقوده در گسترش و ارتقای فناوری و جهش تولید در صنعت مخابرات و الکترونیک، شناسایی و برطرف شود، باید اول فکری به حال "کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه" شود.

چنین کارخانه‌هایی برای تکنولوژی‌های پیشرفته، به عنوان یک صنعت واقعی و رقابت پذیر تلقی نمی‌شوند.

برای جبران نقص چنین کارخانه هایی لازم است که شرکت‌های تحقیق و توسعه که پیش‌نیاز تولید است شناسایی و شکل بگیرند و ارزیابی و رتبه بندی شوند.

اینچنین مجموعه هایی که صاحب دانش و یا دانش بنیان هستند با مشارکت کارخانه ها، کمبود دانشی را برطرف خواهند کرد.

در این رابطه هیات مدیره‌ی سندیکا مصمم است گزارش کارشناسی خود را تهیه و به وزارت صنعت اعلام نماید.

با شرایط فعلی هیچ دلیل و اصراری برای صدور عجولانه‌ی گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه برای بخش مخابرات وجود ندارد و در صورت عجله در صدور چنین مجوزهایی، شاهد بی اعتباری آن خواهیم بود.

سندیکای صنعت مخابرات ایران

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-05-11 23:56

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
اگر بنا است که مجوز تولید بدون کارخانه آنگونه باشد که به صا ایران دادند باید فاتحه تولید ملی را در صنعت مخابرات برای همیشه خواند . ضا ایران با این مجوز بدون مرز و توانست آنچنان سوداگران را ارتقاغ دهد که شدند سهامدار بلوکی مخابرات ایران بدون هیچ آورده ای و ثروت ملت را چپاول کردند . حالا باید دید اینبار این مجوز به کی داده خواهد شد و برای کدام سازمان نقشه غارت کشیده شده است ؟
ارسال شده توسط Anonymous در 26 ارديبهشت 00 - 00:30

افزودن دیدگاه جدید