کد مطلب: 

204309
رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، در گفت‌وگو با سیتنا:

در زمینه‌ی موضوعات لبه‌ی تکنولوژی، نیروی ماهر تربیت می‌کنیم/ همه‌ی نیروهای ماهر در حوزه‌ی امنیت مشغول بکار هستند

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: انصافا پتانسیل نیروی انسانی متخصص در کشورمان کم نیست، ولی فاصله‌ای بین نیروی انسانی متخصص تا نیروی انسانی ماهر وجود دارد و آن نیروی انسانی می‌تواند باعث ایجاد شغل و ارزش افزوده در بنگاه‌های اقتصادی شود که دارای مهارت باشد.
در زمینه‌ی موضوعات لبه‌ی تکنولوژی، نیروی ماهر تربیت می‌کنیم/ همه‌ی نیروهای ماهر در حوزه‌ی امنیت مشغول بکار هستند

دکتر "وحید یزدانیان" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در حاشیه‌ی دومین همایش جویشگر بومی پیرامون وظیفه‌ی وزارت ارتباطات برای ایجاد حدود 100 هزار شغل در سال و برنامه‌ی دانشکده برای تحقق این هدف، گفت: وزیر محترم ارتباطات تاکید کردند که حوزه‌ی ICT پتانسیل این ظرفیت را دارد که در زمینه‌ی لبه‌های تکنولوژی ایجاد اشتغال کند.

یزدانیان ادامه داد: در راستای فرمایش ایشان، ما بررسی‌هایی انجام دادیم و به این جمع بندی رسیدیم که انصافا پتانسیل نیروی انسانی متخصص در کشورمان کم نیست، ولی فاصله‌ای بین نیروی انسانی متخصص تا نیروی انسانی ماهر وجود دارد و آن نیروی انسانی می‌تواند باعث ایجاد شغل و ارزش افزوده در بنگاه‌های اقتصادی شود که دارای مهارت باشد.

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، اظهار داشت: دانشکده رسالت خود را روی این تعریف کرده است که در زمینه‌ی موضوعات لبه‌ی تکنولوژی، نیروی ماهر تربیت کند.

وی گفت: بنده عرض کنم که مکررا و مرتبا بنگاه‌های اقتصادی به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای نیروی انسانی ماهر از ما دارند. در بعضی از حوزه‌ها مثل حوزه‌ی امنیت اگر ما نیروی ماهر داشته باشیم به تحقیق می‌توانم عرض کنم که اصولا بیکاری در آن حوزه وجود ندارد.

یزدانیان ادامه داد: بنابراین دانشکده در زمینه‌ی لبه‌های تکنولوژی و نه در زمینه‌ی تکنولوژی‌های قدیمی و دوره‌های کلاسیک و رسمی، دوره های مهارتی برگزار می‌کند.

رییس دانشکده‌ی علمی کاربری پست و مخابرات، گفت: تعاملاتی که ما با مجامع بین المللی و ITU داریم در همین راستاست. یک سری دانش‌ها و فناوری‌هایی وجود دارند که به تازگی عرضه شده‌اند که ما در نظر داریم در زمینه‌ی انتقال این فناوری‌ها به داخل کشور و بومی سازی آن و تربیت نیروی انسانی اقدام کنیم و این فرایند را تسریع بخشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-28 13:03

افزودن دیدگاه جدید