کد مطلب: 

239771

یزدانیان: برای دستیابی به توسعه‌ی پایدار، باید ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت باشد

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم، باید ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت باشد.
برای دستیابی به توسعه‌ی پایدار، باید ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت باشد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان در مراسم افتتاح دهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش (IKT2019) در خصوص سیاست‌های آتی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ماهیت این پژوهشگاه دو وجهی است، از یک سو همراهی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است و از سمت دیگر باید در نظر داشت که این پژوهشگاه دستگاه تابعه‌ی وزارت ارتباطات است و به این واسطه نیز سیاست‌های خاص خود را دارد.

وی اشاره کرد: در نگاه اول ارتباط پژوهشگاه با دانشگاه‌ها اهمیت دارد. بنا بر دلایل متعدد این ارتباط به شکل موثر پیش نمی‌رفت، اما اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم، باید ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات در حکمی که برای ریاست پژوهشگاه صادر کردند، به ارتباط پژوهشگاه با دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان تاکید داشتند و اعلام کردند این مسئله باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد.  

یزدانیان اشاره کرد: سیاست ما این است که پروژه‌ها را برون سپاری کنیم و از ظرفیت دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. مواردی پیش می‌آید که ۸۰ درصد از دانش مخصوص پروژه را در داخل مرکز داریم اما در کنار این ۲۰ درصد هم از بیرون کمک می گیریم.

او با اشاره به این که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۲۰ استاد متخصص و نزدیک به ۴۰۰ پژوهشگر در حال همکاری است، گفت: ما دنبال تمامی فعالیت های پژوهشی نیستیم زیرا نظام وزارت ارتباطات حمایتی است. پژوهشگاه نقش حمایت از این زیر نظام‌های پژوهشی را دارد. در حال حاضر زیرساخت لازم برای فعالیت‌های حمایتی مهیا شده است.

وی تاکید کرد: شرکت های تابع وزارت ارتباطات، فعالان حوزه پژوهشی باید به ما اعلام نیاز کنند تا سیاست های پژوهشی ما به آن سمت برود تا بتوانیم در این حوزه کمک کنیم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-12-31 13:19

افزودن دیدگاه جدید