کد مطلب: 

189606
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد:

انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه‌ی کسب‌وکار در حوزه‌ی ICT / ایجاد شش هزار شغل مستقیم در کردستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت ICT به علت پتانسیل بالای این استان و علاقه مسئولان استانی بوده است که بلافاصله پس از این استان، در استانهای البرز، مازندران، گرگان، فارس و یزد نیز کار آغاز و پس از یک مدت مشخص به تمام کشور تسری خواهد یافت.
انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه‌ی کسب‌وکار در حوزه‌ی ICT / ایجاد شش هزار شغل مستقیم در کردستان

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست توسعه‌ی کسب و کار و اشتغال در حوزه‌ی ICT در استان کردستان با اشاره به اینکه می توان در زمینه‌ی ICT و گردشگری با ارزش افزوده بالا اشتغال آفرینی کرد، اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، جهت گیری شغل به سمت خدمات مولد است و باید از ظرفیت های خالی در این بخش از خدمات عمومی استفاده برد.

وی حرکت بعدی در اشتغال آفرینی را حرکت به سمت خدمات مولد و صنایع بسته بندی عنوان کرد.

به گفته‌ی ربیعی انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه‌ی کسب و کار در حوزه‌ی ICT، به علت پتانسیل بالای این استان و علاقه مسئولان استانی بوده است که بلافاصله پس از این استان، در استانهای البرز، مازندران، گرگان، فارس و یزد نیز کار آغاز و پس از یک مدت مشخص به تمام کشور تسری خواهد یافت.

وی اجرای این طرح در استان کردستان را در دو سال 95 و 96 موجب ایجاد شش هزار شغل مستقیم در استان دانست و گفت: با کمک سازمان فنی و حرفه ای انستیتوهای مختلفی از جمله بازی سازی در استان کردستان شکل گرفته است که وظیفه مهارت آموزی به فارغ التحصیلان ICT  را بر عهده دارند.

ربیعی با بیان این که 800 میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مهمترین دستاورد اقدام امروز، هم افزایی میان دولت، دانشگاه و بخش خصوصی در این استان بوده است که بلافاصله در دیگر استانها نیز از دستاوردهای بدست آمده در این استان جهت راه اندازی مراکز مشابه استفاده خواهد شد.

وی این اقدام را در جهت تحقق ایجاد بیش از 120 هزار شغل در بخش ICT عنوان کرد و با بیان اینکه ICT درآمدزاست، از تمایل شرکت های بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و افزود: بخشی از تولیدات ما به بازارهای هند ارسال شده است و پس از آن هدف گذاری دیگر بازارهای جهانی را مد نظر قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-09 15:33

افزودن دیدگاه جدید