کد مطلب: 

294436

مدیر منابع انسانی گروه مادیران: آینده ایران در سرمایه انسانی مبهم و شاید تاریک است!

مدیر منابع انسانی گروه مادیران با اشاره به مشکلات اجتماعی در سال‌های اخیر، گفت: دولت‌ها در حالی صحبت از آمار اشتغال می‌کنند که طبق آخرین آمار اعلام شده نرخ بیکاری بین ۹ تا ۱۰ درصد است و با نگاهی عمیق‌تر به مقوله اشتغال می‌توان گفت که آینده ایران در حوزه سرمایه‌ انسانی بسیار مبهم و شاید حتی تاریک است.
مدیر منابع انسانی گروه مادیران: آینده ایران در سرمایه انسانی مبهم و شاید تاریک است!

به گزارش سیتنا از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴، حسین صفرزاده در نشستی درباره راه‌کارهای نگه‌داشت نیروی انسانی که در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار شد اعلام کرد: اکوسیستم ایران بر مبنای شاخص‌های اقتصادی چشم انداز بدی را برای آینده ترسیم می‌کند که یکی از مهمترین دلایل آن عدم توجه به سرمایه‌های انسانی است.

صفرزاده ادامه داد: طبق یک بررسی علمی بیش از ۹ میلیون نفر ایرانی در بازه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند که از این تعداد بیش از ۲۸ درصد در هیچ برنامه‌ای حضور ندارند. در واقع بیشتر از ۳ میلیون نفر در این بازه سنی که فرد در اوج انرژی قرار دارد، در هیچ یک از برنامه‌های کشور دیده نشده‌اند.

وی با اشاره به فقر کشور در حوزه نیروی انسانی، تصریح کرد: امروز در شهرک‌های صنعتی، مسئله فقدان نیروی انسانی به وضوح دیده می‌شود. به عنوان مثال در اشتهارد که یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور است، بیشترین میزان تعطیلی شرکت‌ها را شاهد هستیم که مهمترین دلیل آنها فقدان نیروی انسانی به خصوص در بخش کارگری است. این یعنی چشم انداز مبهمی از بازار کار پیش روی ایران امروز است.

مدیر منابع انسانی گروه مادیران یادآور شد: در حالی که بیش از یک میلیون و صد هزار ظرفیت پذیرش در دانشگاه وجود دارد، تعداد کل شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری ۱۵۰ هزار نفر کمتر از این میزان است. این یعنی تمام متقاضیان امکان رفتن به دانشگاه را دارند. جالب اینکه ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان و قبول‌شدگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، اما نرخ اشتغال خانم‌ها در ایران کمتر از ۱۴ درصد است که این عدد بیشتر از ۲۰ درصد کمتر از کشوری مانند ترکیه است. همه مسائل یعنی آینده ایران در حوزه سرمایه‌های انسانی بسیار مبهم و شاید حتی تاریک باشد.

وی با اشاره به لزوم جذب و نگهداشت نیروی انسانی، تاکید کرد: روش‌های سنتی مثل ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی یکدست، کارکرد خود را در نگهداشت نیروی انسانی از دست داده‌اند؛ چراکه امروز متولدین هر دهه نیازهای منحصربه‌فرد دارند، نمی‌شود با یک نسخه واحد همه آنها را پوشش داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2024-05-10 18:21

افزودن دیدگاه جدید