کد مطلب: 

179130

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور حمایت از دستاوردهای دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از چند مرکز فعال این حوزه ها دیدن کرد.
بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف

به گزارش سیتنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز به منظور حمایت از دستاوردهای دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از شرکت بیان و دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف که در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات فعالیت می کنند، بازدید کرد.

در نخستین بخش از این برنامه بازدید، ستاری با حضور در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، ضمن بازدید از مرکز فناوری اطلاعات، خدمات ابری و ذخیره سازی داده های حجیم، از روند پیشرفت پروژه های دانش بنیان این حوزه و فعالیت دانشجویان و اساتید دیدن کرد.

جمعی از اساتید و فارغ التحصیلان بومی برجسته با گردهم آمدن و فعالیت در این مرکز، ضمن دستیابی به پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیر در حوزه های یادشده، به بومی سازی خدمات، محصولات و دانش فنی رایانش ابری و ذخیره سازی در ابعاد گسترده دست یافتند.

در ادامه، با حضور در مجتمع خدمات فنی دانشگاه صنعتی شریف، از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته این مجتمع دیدن کرد. این مجتمع متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، در حوزه نرم افزاری و خدمات تحت وب و موبایل همچون وصل و سلامت فعالیت می کنند.

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، در دومین بخش از بازدید خود، با حضور در شرکت بیان یکی از شرکت های فعال در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات، ضمن آشنایی با زمینه فعالیت شرکت فناور ایرانی، با روند فعالیت ها و دستاوردهای آتی این شرکت در بخش ارتباطات، اطلاعات و فضای مجازی آشنا شد.

شرکت بیان با زمینه سازی برای فعالیت کاربران در حوزه های گوناگون فضای مجازی، موفق شده است زمینه اشتغال و به کارگیری جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی حوزه فناوری اطلاعات و ICT را فراهم کند.

علی قدیری ابیانه مدیر شرکت بیان، ضمن معرفی دستاوردها، خدمات و محصولات این شرکت فناور، به معرفی بخشی از دستاوردهای آتی این شرکت پرداخت.

نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان راه حل خروج از اقتصاد نفتی است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری،‌ در حاشیه این بازدیدها، راه حل خروج از اقتصاد نفتی را شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی این شرکت‌ها در بدنه اقتصاد کشور دانست و افزود: اقتصاد نفتی با وابسته کردن بخش‌های گوناگون کشور به خود، امکان پیشرفت و توجه به تفکر و نوآوری را از ما گرفته است و تنها راه گذار از این فرهنگ نادرست اقتصادی،‌توجه به تفکر، نوآوری و خلاقیت جوانان با بهره‌گیری از بستر اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از آنان برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان خودشان است.

رییس ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک کشور، به شکل گیری زیست بوم اقتصاد دانش بنیان و زمینه سازی کارآفرینی برای فراغ‌التحصیلان دانشگاهی و استعدادهای برتر، به عنوان یکی از لازمه های اصلی ایجاد اشتغال و حفظ سرمایه‌های انسانی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که زیست‌بوم کارآفرینی در کشورمان فراهم نشود، با پول نمی‌توانیم زمینه ماندگاری فارغ‌التحصیلان را در کشور فراهم کنیم.

ستاری همچنین ابراز کرد: اصلی‌ترین لازمه برای ترغیب و ماندگاری نخبگان، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان است که با تلاش برای ایجاد فرهنگ ایجاد این زیست‌بوم در کشور، باید اقتصاد دانش‌بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی گذشته کنیم.

نایب رییس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از شکل‌گیری زیست‌بوم کارآفرینی از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌‌بنیان با پیش‌بینی تسهیلات و حمایت‌ها  عنوان کرد: تمام تلاش ما در یک و نیم سال گذشته همین موضوع بوده است و سعی کرده ایم با فرهنگ‌سازی اشتغال،  اصلاح نگرش علمی و پژوهشی، زمینه شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان را محقق کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-29 15:01

افزودن دیدگاه جدید