کد مطلب: 

178092
واعظی در دیدار با امام جمعه استان البرز، وعده داد:

اتصال منازل، کسب و کارها و دانشگاه‌های استان البرز به فیبرنوری در آینده نزدیک

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اپراتور چهارم (ایرانیان نت) به دلیل شرایط خاص جغرافیایی البرز و مذاکره با شهرک‌های صنعتی قول داده است تا به زودی برای منازل، کسب و کارها و دانشگاهها، فیبرنوری را فراهم کند.
اتصال منازل، کسب و کارها و دانشگاه‌های استان البرز به فیبرنوری در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات در دیدار با آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان البرز، حملات گسترده هوایی به مردم بی دفاع یمن را محکوم کرد و مقاومت و ائتلاف مردم یمن را ستود.

وی با بیان اینکه فضای حمله، جنگ، رعب و وحشت در منطقه، به نفع هیچ کس نیست، ادامه داد: وحدت و همدلی در میان مسلمانان یمن، عامل پیروزی است.

واعظی بر نقش استان البرز به دلیل داشتن شرایط صنعتی، خدماتی و کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: نوپا بودن این استان توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: البرز با وجود دانشگاههای متعدد نیروهای متخصص، تحصیلکرده و همچنین به دلیل شرایط صنعتی ویژه، دارای نیروهای کارگری زیادی است، تلفیق این افراد می تواند زمینه استفاده بهینه از آنها را فراهم  کند.

وی بر ضرورت بکارگیری امکانات ها و بسترها برای نیروهای متخصص استانی تاکید کرد و ادامه داد: البرز از نظر جغرافیایی با چند استان ارتباط دارد وما درصدد تقویت بسترهای ارتباطی استان البرز با برخی از استان ها، همچون تهران، زنجان و قزوین هستیم.

واعظی ادامه داد: اپراتور چهارم (ایرانیان نت) به دلیل شرایط خاص جغرافیایی البرز و مذاکره با شهرک‌های صنعتی قول داده است تا به زودی برای منازل، کسب و کارها و دانشگاهها، فیبرنوری را فراهم کند.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: قصد داریم زیرساختها را برای پهنای باند، به ویژه پهنای باند داخلی، افزایش دهیم.

واعظی تصریح کرد: در تلاش هستیم با استفاده از فناوریهای نسل 3 و 4 ، زمینه را برای انجام کارهای مردم بدون حضور در ادارات و مراکز فراهم کنیم.

وی بر اهمیت پست بانک به دلیل مأموریت خرده بانکداری در استانها تأکید کرد و افزود: این بانک به دلیل پتانسیل های کشاورزی و صنایع دستی البرز، می تواند نقش مؤثری را،برای خدمت رسانی  به مردم  ایفا کند.

وی ادامه داد: برای فرودگاه پیام، مجوز منطقه ویژه اقتصادی (در جوار آن را) اخذ کرده ایم که بخاطر شرایط باربری بودن می تواند بسیاری از شرکتها و ادارات را به این منطقه ویژه ترغیب کند.

واعظی اظهار کرد: از طرف دیگر مطابق مطالعات و بررسیهای انجام شده، این منطقه بهترین موقعیت را برای احداث شهرک ICT استان البرز داراست و می تواند فضای کار برای دانشگاهها، شرکتهای خصوصی و دانش بنیان را فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-18 22:26

افزودن دیدگاه جدید