کد مطلب: 

11741
عصبانیت فروشگاه داران اینترنتی از سیاست جدید شرکت پست+ جوابیه

ما چگونه می توانیم برای سی دی 2 هزار تومانی که می فروشیم 6 هزار تومان هزینه پستی بدهیم؟ این سوال کاربران خبرآنلاین از اداره پست است که نسبت به سیاست جدید اداره پست در خصوص تصمیم جدید مبنی بر ارایه خدمات پستی در سرویس خرید و فروش اینترنتی فقط از طریق سرویس پست پیشتاز و پیک شهری، اعتراض دارند.

 

ظاهرا در جلسه مشترک شرکت پست با فعالان بازار الکترونیک مقرر شد از آغاز دی ماه ارایه خدمات پستی در سرویس خرید و فروش اینترنتی صرفاً از طریق سرویس پست پیشتاز و پیک شهری صورت پذیرد.

 

امروز سه شنبه بخش فناوری اطلاعات خبرآنلاین با حجم زیادی از کامنت های کاربران که عمدتا فروشگاه داران اینترنتی هستند، روبرو شده و این موضوع را مطرح کرده اند که با این سیاست 15 هزار فروشگاه اینترنتی در کشور با ورشکستگی مواجه خواهند شد.

 

مهدی در همین رابطه نوشت: {شرکت پست با این اقدام ضربه محکم دیگری به صاحبان فروشگاه های اینترنتی وارد کرد وقتی هزینه پست 4 برابر قیمت کالا باشد آیا منطقی است مشتری ثبت سفارش کند ؟ بد نیست بدانید شرکت پست سالیانه از هر فروشگاه نیز آبونمان دریافت میکند و هزینه برگشت کالا را نیز از حساب صاحب فروشگاه کسر میکند این در حالیست که کیفیت ارائه خدمات پست روز به روز کاهش یافته و ماموران پست نیز گاها در صورتی که نشانی دور باشد یا دسترسی به ان در فصل زمستان میسر نباشد با خودکار روی پاکت مینویسند گیرنده در محل نبود و برگشت میزنند در اینصورت هزینه برگشتی از صاحب فروشگاه اخذ میشود که در پست پیشتاز این هزینه حداقل 5000 تومان و حداکثر تا 20000 تومان بسته به وزن محصول و مقصد میباشد در استانه بیکار شدن 15000 فروشگاه هستیم}

 

کاربر بی نامی هم نوشته: {متاسفانه شرکت پست به صورت ناگهانی و یک طرفه حق انتخاب نوع سرویس "سفارشی" رو از فروشنده و خریدار سلب کرده و تنها اجازه خرید به صورت "پیشتاز" با هزینه هایی که هر روز معلوم نیست بر چه اساسی بالا می رود را می دهد. این کار نه تنها با رعایت حقوق مصرف کننده در تضاد است بلکه باعث ضرر شدید فروشگاه های اینترنتی خواهد شد}

 

محمد نیز نوشته: {متاسفانه پست سفارشی حذف شده و حداقل هزینه پست پیشتاز هم 6000 تومان هست که به ضرر فروشگاه و خریدار هست . و این قضیه اگر ادامه پیدا بکنه شاهد تعطیلی و بیکار شدن تعداد بسیار زیادی از فروشگاه های اینترنتی خواهیم بود .}

 

عباس، یکی دیگر از کاربران گفته: { این قانون یک طرفه بوده و باعث ضرر به فروشنده و خریدار هست و به عنوان سود دهی پست مقرر شده است . هیچ وقت خریدار نمیاد یک محصول 5 هزار تومانی رو 9 هزار تومان پول پست پرداخت کند .. با این کار چندین هزار ادم رو بیکار می کنن}

 

سایر کامنت ها را می توانید در ذیل این خبر {لینک} بخوانید و امیدواریم مسوولان اداره پست پاسخ قانع کننده ای در خصوص سیاست جدید خود داشته باشند.

انتهای پیام

 

تکمیلی: جوابیه شرکت پست به مطلب ارسالی در سیتنا

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-25 04:55

افزودن دیدگاه جدید