کد مطلب: 

11748

جوابیه شرکت پست به مطلب ارسالی در سیتنا

روابط عمومی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر ارسالی در سیتنا با عنوان "عصبانیت فروشگاه داران اینترنتی از سیاست جدید شرکت پست" جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد:  

 

مدیرعامل محترم پایگاه خبری سیتنا

با سلام
احتراماً، در پی درج خبری با عنوان "عصبانیت فروشگاه داران اینترنتی از سیاست جدید شرکت پست" مورخ 4 دی ماه 1392 در آن خبرگزاری، لازم است نکاتی را به استحضار برساند. خواهشمند است دستور فرمائید طبق قانون مطبوعات، نسبت به درج آن در آن خبرگزاری اقدام لازم معمول نمایند.

1. به استحضار می‌رساند، با توجه به حساسیت های موجود در سرویس خرید و فروش اینترنتی و مقوله تجارت الکترونیک و به منظور کاهش مدت زمان سیر مرسولات و ارتقاء سطح کیفی خدمات برای ذینفعان (فروشگاهها و خریداران) و نیز کاهش 30 درصدی مرسولات برگشتی، جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکتهای طرف قرارداد (5 شرکت اول واسط پستی بعنوان نمایندگان 30 شرکت طرف قرارداد) برگزار و پس از بحث و تبادل نظر و بررسی تمامی جوانب موضوع، طرفین موافقت نمودند (صورتجلسه در اداره کل سرویسهای نوین موجود است) سرویس مزبور صرفاً در قالب پست پیشتاز و پست تلفنی ارائه گردد.

2. شرکت پست بر اساس تعهدات مرتبط با سرویس پست پیشتاز، متعهد به رعایت اجرای دقیق فرآیند پستی از مرحله قبول، رهسپاری، توزیع، برگشت و واریز وجوه و تسویه حساب با فروشگاهها بوده و در صورت هرگونه تأخیر خارج از چارچوب تعیین شده مکلف به پرداخت جرایم دیرکرد و پرداخت غرامت خواهد بود.

3. با توجه به ابلاغ نرخنامه خدمات و سرویس های پستی در سال جاری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هزینه‌هایی که مرتبط با مرسولات سرویس خرید و فروش اینترنتی بوده لیکن جهت توسعه سرویس، از فروشگاهها اخذ نمی گردد به قرار ذیل می باشد:

- حذف هزینه قبول از مقر فرستنده (نرخ ثابت)
- حذف هزینه شناسه الکترونیک
- حذف هزینه مازاد مرسولات خارج از اندازه
- حذف هزینه پستی برگشت مرسولات به فروشگاه‌ها

تأکید می‌گردد که هزینه‌های فوق جزء تعرفه‌های مصوب خدمات پستی است که جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی سرویس حذف گردیده‌اند.

در پایان اعلام می‌دارد شرکت پست همواره درصدد ایجاد تغییرات مثبت در سرویس خرید و فروش اینترنتی بوده و هرگونه اعمال تغییرات در سیستم را پس از تعامل و هم اندیشی با شرکای تجاری و ذینفعان سرویس انجام می دهد.

لذا مجدداً تأکید می گردد اقدام فوق بنا به پیشنهاد فعالان و در راستای ارتقاء کیفیت و با لحاظ نمودن نقطه نظرات طرفین انجام گرفته و چنانچه شرکتی تقاضای استفاده از سرویس دیگر برابر با قوانین و مقررات و نرخ مصوب شرکت پست را دارد، می تواند با هماهنگی اقدام نمایند.

شایان ذکر است روابط‌عمومی این شرکت آمادگی دارد تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات هموطنان را از طریق ایمیل pr@post.ir دریافت نماید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-25 07:51

افزودن دیدگاه جدید