کد مطلب: 

11377

معاون رگولاتوری از توقف اجرای پروژه‎ی آزمایشی ​​​LTE خبر داد

معاون رگولاتوری از توقف اجرای پروژه‎ی آزمایشی ​​​LTE خبر داد

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به ابهامات مطرح شده در خصوص صدور مجوز نسل چهارم، از لغو اجرای پروژه‎ی پایلوت LTE به صورت ثابت خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، در خبری که سایت سازمان تنظیم مقررات منتشر کرده به نقل از "لطف‌اله سبوحی" آمده است: با توجه به تغییرات تکنولوژی، لزوم بررسی فناوری‌های جایگزین و همگرایی شبکه‌های مختلف در دسترسی رادیویی، موضوع اجرای یک شبکه آزمایشی بدون کاربری تجاری و در سطح محدود با اپراتورهای وایمکس در دستور کار سازمان قرار گرفت و از آن جایی که همزمان تنظیم راهبرد صدور پروانه برای ارایه‎ی خدمات باند پهن با استفاده از فناوری LTE توسط اپراتورهای تلفن همراه نیز در برنامه های سازمان قرار داشت، مقرر شد با توجه به زمانبندی اجرایی این پروژه آزمایشی و صدور پروانه‌های عملیاتی بعد از اتمام زمان پیش‌بینی شده برای حفاظت اپراتور سوم در سال آینده، اجرای این پروژه منتفی شود.

 

گفتنی است؛ "ناصرحسین اصفهانی" مدیر عامل شرکت مبین نت در نشست خبری نمایشگاه الکامپ، عنوان کرده بود: با توجه به اقبالی که نسبت به تکنولوژی LTE وجود دارد توسعه وایمکس چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و ما به عنوان یک شرکت به دنبال بقای خود هستیم و به همین علت می‌خواهیم دیتای LTE را داشته باشیم.

وی افزوده بود: در این رابطه با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات جلساتی را داشتیم و قرار است تا پایان سال پایلوت LTE را با محدودیت چهار سایت در شهر تهران انجام دهیم. این موضوع صرفا برای پایلوت در نظر گرفته شده است. علت انتخاب نسل چهارم به جای نسل سوم این بود که تکنولوژی LTE با تکنولوژی وایمکس نزدیکی بیشتری دارد و ما نیاز به تغییر زیرساخت در این زمینه نداریم. (لینک خبر در سیتنا)

 

به گزارش سیتنا، در همین حال، دکتر "علی ‌اصغر عمیدیان" رئیس رگولاتوری در حاشیه‎ی مراسم افتتاح دوره‎ی آموزش نسل چهارم، در ارتباط با واگذاری مجوز دیتای LTE به شرکت مبین نت، گفته بود: آنچه در حال حاضر به شرکت مبین نت سپرده شده، تنها برای انجام برخی آزمایش‌هاست؛ چراکه ما یک آزمایشگاه برای تست برخی موضوعات می‎خواستیم و بستری در نظر داشتیم که کمترین ترافیک را داشته باشد، این موضوع تنها در حد همین تست‌هاست و اصلا بعد تجاری ندارد. (لینک خبر در سیتنا)
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-10 19:08

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
سلام لطفا چند تا از اقدامات این مسول شریف را هم بیان کنید که در آن از انجام کار خبری باشد چون ایشون تنها هنرشون پیچاندن متوقف کردن بهم زدن انگار خداوند ایشان را با نه آفریده اند!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید