کد مطلب: 

11284

راه‎اندازی پایلوت دیتای نسل چهارم توسط مبین نت تا پایان سال

راه‎اندازی پایلوت دیتای نسل چهارم توسط مبین نت تا پایان سال

مدیر عامل شرکت مبین نت گفت:‌ با توجه به این که در سال گذشته مطرح شد که وایمکس منسوخ شده و با توجه به اقبالی که به LTE وجود دارد به دنبال اخذ مجوز این فناوری هستیم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا مستقر در نمایشگاه الکامپ، "ناصرحسین اصفهانی" در نشست خبری نمایشگاه الکامپ، عنوان کرد: با توجه به اقبالی که نسبت به تکنولوژی LTE وجود دارد توسعه وایمکس چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و ما به عنوان یک شرکت به دنبال بقای خود هستیم و به همین علت می‌خواهیم دیتای LTE را داشته باشیم.

 

وی افزود: در این رابطه با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات جلساتی را داشتیم و قرار است تا پایان سال پایلوت LTE را با محدودیت چهار سایت در شهر تهران انجام دهیم. این موضوع صرفا برای پایلوت در نظر گرفته شده است. علت انتخاب نسل چهارم به جای نسل سوم این بود که تکنولوژی LTE با تکنولوژی وایمکس نزدیکی بیشتری دارد و ما نیاز به تغییر زیرساخت در این زمینه نداریم.

 

او ادامه داد: با این حال باید دید این موضوع چقدر برایمان کارآیی خواهد داشت و به چه اندازه می‌توانیم آن را با وایمکس یکسان سازی کنیم؛ از زمانی که مجوز این چهار سایت را دریافت کردیم به دنبال تامین تجهیزات و انجام سایر اقدامات هستیم. امیدواریم تا پایان سال این کار را به انتها برسانیم.

 

IMG_0855.JPG

 

اصفهانی همچنین اظهار کرد: ما تنها می‌خواهیم LTE یا همان نسل چهارم را برای دیتا تست کنیم و به دنبال ارائه سرویس‌های VOICE یا همان صدا به روی آن نخواهیم بود؛ چرا که نمی‌خواهیم به فضایی ورود پیدا کنیم که با اپراتورهای بزرگ موبایل به رقابت بپردازیم. دلیل انتخاب LTE به علت پشتیبانی این تکنولوژی است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم مجوزهای دیگری را نیز اخذ کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-07 14:32

افزودن دیدگاه جدید