کد مطلب: 

259453

هزینه امنیت شخصی زاکربرگ رکورد زد

بررسی هزینه‌های امنیتی غولهای فناوری سیلیکون ولی نشان می‌دهد که این شرکت‌ها سال میلادی گذشته جمعا ۴۶ میلیون دلار برای حفاظت شخصی مدیران ارشدشان هزینه کردند. از میان این مدیران، هزینه امنیت شخصی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به تنهایی ۲۳.۴ میلیون دلار شد که در مقایسه با ۲۰.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.
هزینه امنیت شخصی زاکربرگ رکورد زد

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، هزینه حفاظت از مدیران برجسته فناوری با وجود قرنطینه کرونا که سفرها را متوقف کرده، همچنان سر به فلک می کشد و مدیرعامل فیس بوک رکوددار هزینه‌هایی است که سال میلادی گذشته برای امنیت شخصی مدیران فناوری انجام گرفت. این شرکت افزایش هزینه را به پروتکل‌های جدید مربوط به همه گیری کووید ۱۹ و حفاظت بیشتر در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت داد.

از این نظر زاکربرگ با فاصله زیادی از سایر چهره‌های شاخص همردیف خود قرار گرفت. در مقایسه، جف بزوس، موسس آمازون و پولدارترین مرد جهان تنها ۱.۶ میلیون دلار برای امنیت شخصی هزینه کرد. شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیس بوک با هزینه ۷.۶ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ در رتبه دوم قرار گرفت و نشان داد فیس بوک تا چه حد در این زمینه محتاط است.

نتایج این بررسی ارج و منزلت فزاینده نخبگان فناوری را نشان می‌دهد که همسو با رشد ارزش سرمایه بازار شرکتهایشان که خدمات محبوبی را در سراسر جهان عرضه می‌کنند، شناخته تر شده‌اند. شهرت به طور اجتناب ناپذیری توجه ناخواسته‌ای را همراه می آورد.

فیس بوک که در هر زمینه‌ای از پولاریزه کردن گفتمان عمومی تا کمک به انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کووید، متهم شده است، حق دارد که در موضع دفاعی باشد. این شرکت پیشتر در اظهارنامه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده بود که نام زاکربرگ با احساسات منفی که پیرامونش قرار دارد، مترادف شده است. فیس بوک در آوریل اعلام کرده بود که در ارزیابی سالانه اش تهدیدهایی را علیه آقای زاکربرگ شناسایی کرده است. سایر مدیران فناوری هم برای شهرت غیرمعمول خود تاوان داده اند. در سال ۲۰۲۰ فاش شد که تلفن جف بزوس دو سال پیش از طریق واتس اپ و احتمالا توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هک شده است.

بر اساس گزارش انگجت، فهرست هزینه‌های امنیت شخصی شامل یازده نفر است. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل با ۵.۴ میلیون دلار هزینه در رتبه سوم قرار دارد. پس از آن جان زیمر، هم موسس و رئیس شرکت لیفت با ۲.۶ میلیون دلار، لری الیسون، مدیرعامل شرکت اوراکل با ۱.۷۱ میلیون دلار، ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ با ۱.۶۷ میلیون دلار، جف بزوس و مارک بنیوف، مدیرعامل سلزفورس با ۱.۳۱ میلیون دلار، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر با ۸۴۹ هزار دلار، لوگان گرین، مدیرعامل لیفت با ۵۹۹ هزار دلار و تیم کوک، مدیرعامل اپل با ۴۷۰ هزار دلار قرار می گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-24 08:56

افزودن دیدگاه جدید