کد مطلب: 

204439

غذا خوردن در تنهایی تهدید جدی برای سلامتی

وعده‌های غذایی تک نفره پدیده ای است که در دنیای امروز چندان عجیب و ناشناخته به نظر نمی‌رسد. بسیاری از افراد هر روز حداقل یک بار در تنهایی غذا می‌خورند. شما فکر می کنید این شکل جدید چه تبعاتی به دنبال دارد؟ آیا این عادت تازه می تواند خطری برای سلامت ما باشد؟
غذا خوردن در تنهایی تهدید جدی برای سلامتی

به گزارش شفقنا زندگی، شاید برای آنهایی که به تنهایی غذا خوردن عادت کرده اند قدری ناخوشایند باشد؛ ولی واقعیت این است که این شیوه خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش می دهد، سندرمی که زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها از جمله پرفشاری خون یا افزایش کلسترول می شود.

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، غذا خوردن در تنهایی بیش از زنان روی مردان اثر منفی می گذارد و آنها را برابر بیماری ها آسیب پذیر می کند.

مردانی که به این شیوه عادت دارند، 45 درصد بیش از دیگران به چاقی مبتلا می شوند 65 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سندرم متابولیک قرار دارند؛ چراکه اغلب افراد در چنین شرایطی انتخاب درستی ندارند و به سمت غذاهای ناسالم می روند. این یافته ها در شرایطی است دیگر متغیرهای مؤثر از جمله: سیگار کشیدن، مصرف الکل، سن و فعالیت فیزیکی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

بنا بر یافته های موجود، سبزی و میوه در سبد غذایی اغلب افراد تنها جایگاهی ندارند. علاوه بر این، مصرف فست فودها یا غذاهای آماده و نیمه آماده در این گروه بیش از دیگران است. مسائلی که شاید در ظاهر بی اهمیت به نظر برسد؛ ولی می تواند در طولانی مدت تأثیرات جدی بر سلامت جسم ما داشته باشد. به همین خاطر، دانشمندان به افرادی که در این دسته قرار می گیرند توصیه می کنند بازنگری جدی در برنامه غذایی خود داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-04 12:10

افزودن دیدگاه جدید