کد مطلب: 

294451

بکارگیری فناوری های نوظهور در بستر سنت های الهی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر در حکمرانی امروز

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به اینکه نوآوری، جوهره قدرت و اقتدار سخت و نرم ملت ها و امت ها است، گفت: تلفیق علوم و فناوری های نوظهور و بکارگیری آنها در بستر سنت های الهی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر در حکمرانی امروز همه جوامع است.
بکارگیری فناوری های نوظهور در بستر سنت های الهی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر در حکمرانی امروز

به گزارش سیتنا، بهروز طهماسب کاظمی، در آیین افتتاحیه تالار گفتگوی نوآوری و قانون‌گذاری نمایشگاه اینوتکس با اشاره به فرازهای اولیه دعای عرفه به سنت‌های الهی در نوآوری و صناعت اشاره کرده و سنت‌هایی که باعث وسعت و برکت در کار و صناعت و نوآوری می‌شود اشاره نمود.

وی با اشاره به‌اینکه هیچ نوآوری نزد خداوند پنهان نمی‌ماند و خداوند به همه تولیدکنندگان پاداش می‌دهد، این را یک سنت تکوینی خداوند در عالم خلقت نامید.

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، در جمع نوآوران شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه اینوتکس، عنوان کرد: تجربه توسعه پارک علم و فناوری پردیس توسط مدیریت مخلص و انقلابی حاکم بر پارک، برکات بسیاری را برای کشور به‌ارمغان آورده و تجربه کم‌نظیری است که می‌تواند پیش روی همه نوآوران کشور قرار گرفته و روح امید را در جان و تن فناوران و نوآوران کشور بدمد.

وی افزود: انسان به‌عنوان تنها خلیفه الهی خداوند در روی زمین همه ظرفیت‌های نرم‌افزاری اسماء الهی را به‌صورت بالقوه در خود دارد و این نشان‌دهنده آن است که در بستر سنت‌های الهی همانطور که در فرازهای اول دعال عرفه اشاره شد، می‌تواند سازنده‌ای باشد که ساخته‌اش مشابه هیچ ساخته دیگران نبوده و مرزهای دانش و فناوری را برای جهانیان گسترده‌تر نماید.

حکمرانی در بستر فناوری‌ها و نوآوری‌های ساختارشکن و نوظهور نیازمند توجه جدی به بنیان‌های نظری و سنت‌های الهی و تلفیق این‌دو است.

کاظمی در ادامه با اشاره به‌اینکه نوآوری، جوهره قدرت و اقتدار سخت و نرم ملت‌ها و امت‌ها است، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نمایانگر توانمندی، اخلاص و خداگونه شدن دانشمندان و مجاهدان برجسته کشورمان در توسعه فناوری سخت بوده و قدرت و اقتدار بی‌نظیری را برای کشور عزیزمان به‌ارمغان آورده است.

وی در ادامه توضیح داد: حکمرانی در بستر فناوری‌ها و نوآوری‌های ساختارشکن و نوظهور نیازمند توجه جدی به بنیان‌های نظری و سنت‌های الهی و تلفیق این‌دو است. این‌موضوع امروزه توسط دانشمندان فعال دیگر کشورها نیز مورد تأکید قرار می‌گیرد که تمدن‌های خیر و شر آینده جهان وابسته به مبانی نظری حاکم بر پیوست توسعه فناوری‌های نوظهور است و عدم توجه به این‌موضوعات و تنظیم قوانین و مقررات بدون توجه به سنت‌های الهی، هرلحظه ممکن است یک جامعه غیر الهی به ارمغان بیاورد و این، آن خیری نیست که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات و تأکیدات دائمی خود ما را به آن رهنمون می‌نمایند.

معاون هماهنگی و خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، تاکید کرد: بر همه مدیران، فناوران و دانشمندان کشور لازم است با هوشمندی، تمامی علوم و فناوری‌های نوظهور را رصد نموده و آثار و پیامدهای آن‌ها را شناسایی و قوانین جامعه را در زمان‌های استفاده از این فناوری‌ها تنظیم و به‌کار گیرند وگرنه این‌علوم و فناوری‌ها ممکن است فرهنگ‌ها، زیست‌بوم و جوامع مختلف را به‌صورت طوفانی درنوردیده و صدماتی را به جوامع الهی وارد کنند که به هیچ‌وجه پاسخی برای ما در محضر خداوند باقی نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و خانه خلاق مرکز پژوهش‌ها این‌موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند از همه فناوران پیشرو در کشور درخواست کرد این‌موضوع را مهم دانسته و در برنامه آتی خود قرار دهند تا علاوه‌بر اینکه در علوم و فناوی‌های سخت و نرم پیش‌‌روی جهانیان هستیم این‌فناوری‌ها را بر اساس سنت‌های الهی توسعه داده و تمدن آرمانی، اسلامی و مهدوی را در جهان آینده رقم بزنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-11 09:28

افزودن دیدگاه جدید